Antena 3 CNN International News Un asteroid mare cât un pod ajunge la distanța minimă de Pământ înainte de miezul nopții

Are aproximativ un kilometru în cea mai mare dimensiune liniară a sa și călătorește prin spațiu cu 76.000 de kilometri pe oră, fiind de aproape trei ori mai rapid decât sateliții care orbitează în jurul Pământului.

Sursa foto: hepta
de Redacția Antena 3 CNN    |    18 Ian 2022   •   19:49

Este monitorizat de Centrul NASA pentru Studiul Obiectelor din apropiearea Pământului, care se ocupă de asteroizii și cometele ce ar putea intra în coliziune cu planeta noastră.

Asteroidul 8482 (1994 PC1) a fost descoperit în 1994.

Marți noaptea, la ora 23:51 (ora României) acest corp ceresc se va apropia la o distanță minimă de planeta noastră.

Distanța minimă este 1,2 milioane de kilometri și nimeni nu se așteaptă ca asteroidul să lovească Pământul, date fiind estimările.

Specialiștii precizează că 7482 (1994 PC1) este asteroidul care se va apropia cel mai mult de Terra în următoarele două secole.

El va putea fi observat de astronomii amatori care dispun de un mic telescop.

Nu este, totuși, cel mai mare asteroid a cărui prezență a fost semnalată lângă planeta noastră.

Acest titlu provizoriu îi revine lui 3122 Florence (1981 ET3), care a ratat coliziunea cu Terra pe dada de 1 septembrie 2017.

Lățimea acestui din urmă asteroid a fost estimată între 4 și 8,8 kilometri. El va reveni aproape de Pământ pe 2 septembrie 2057.

CNN notează că agenția spațială americană, NASA, a lansat misiunea DART (Double Asteroid Redirection Test), cu care iese din era observațiilor pasive asupra corpurilor cerești periculoase.

În luna septembrie, sonda NASA se va zdrobi de Dimorphos, un asteroid care orbitează în jurul unui alt asteroid mai mare, Didymos, precum orbitează Luna în jurul Pământului.

Va fi testată, astfel, tehnologia care își propune devierea unui corp ceresc prin impactul controlat cu un obiect lansat de pe Pământ.

Asteroizii și cometele monitorizate de NASA și de alte agenții spațiale din lume pentru pericolul lor potențial se află la o distanță de până la 48 de milioane de kilometri de planeta noastră.

Subiecte în articol: asteroid coliziune Pamant