Antena 3 CNN Life Cele mai frecvente motive din cauza cărora angajații își dau demisia

Cele mai frecvente motive din cauza cărora angajații își dau demisia

În ultimii ani, piața muncii cunoaște schimbări remarcabile. Felul în care angajații se raportează la locul de muncă este total diferit față de anii premergători pandemiei, iar acest aspect este un motiv în plus pentru care companiile trebuie să se axeze pe crearea unui mediu care să încurajeze retenția forței de muncă.

Cele mai frecvente motive din cauza cărora angajații își dau demisia
Sursa foto: Shutterstock.com
de Redacția Antena 3 CNN    |    19 Oct 2023   •   13:47

Un studiu eJobs realizat recent menționează că 21% dintre angajați și-ar da demisia de la locul de muncă actual fără să aibă un plan de rezervă. Această tendință reflectă o schimbare semnificativă în atitudinea angajaților, care acordă din ce în ce mai multă importanță propriilor valori și preferințe în detrimentul cerințelor sau așteptărilor angajatorilor.

În plus, deși remunerația este un factor important pentru care un angajat acceptă un loc de muncă, aceasta nu mai este, nici pe departe, singura așteptare a salariaților de la mediul organizațional în care activează. Astfel, iată care sunt cele mai frecvente motive care îi determină pe angajați să părăsească locul de muncă în căutarea unui job mai bun.

Mediul organizațional nesatisfăcător

Cultura organizationala influențează nivelul de satisfacție al angajaților la locul de muncă. Un climat organizațional nesănătos, în care angajații se simt neapreciați, i-ar putea determina pe aceștia să părăsească locul de muncă.

O statistică realizată de Gitnux arată că 50% dintre angajați demisionează din cauza unui sistem de leadership precar, întărind convingerea că un manager bun nu doar că are capacitatea de a-și motiva angajații, ci este un factor relevant și în retenția forței de muncă într-o organizație. În plus, același studiu relevă că 77% dintre respondenți iau în considerare cultura organizațională înainte de a aplica la un anumit loc de muncă. O cultură solidă înseamnă respectarea valorilor companiei, lideri care să motiveze și să susțină, recunoaștere și apreciere, o comunicare eficientă și un mediu de lucru sănătos.

Lipsa oportunităților profesionale

Oportunitățile de avansare în carieră sunt extrem de importante pentru angajați. Atunci când locul de muncă nu le oferă posibilitatea de a progresa, aceștia vor fi tentați să se îndrepte înspre un angajator care valorizează evoluția și dezvoltarea.

Programele orientate înspre dezvoltarea unor noi abilități și învățare continuă sunt extrem de apreciate de către angajați. Salariații își doresc să evolueze și să acceseze oportunități de dezvoltare profesională în fiecare punct al carierei lor.

Lipsa echilibrului dintre viața profesională și cea personală

Flexibilitatea este una dintre cerințele principale ale angajaților aflați în căutarea unui loc de muncă. Aceștia își doresc să poate stabili un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională, fapt pentru care munca excesivă și programul prelungit sau nivelul ridicat de stres pot constitui motivele pentru care angajații aleg să demisioneze.

Munca în exces și lipsa odihnei generează lipsa motivației și a satisfacției sau chiar burnout. Prin urmare, o cultură care încurajează un echilibru optim între viața privată și mediul profesional este un criteriu important în alegerea unui loc de muncă, iar lipsa acesteia, o cauză tot mai întâlnită pentru care salariații decid să încheie raporturile de muncă.

Compensațiile salariale și extrasalariale insuficiente

Un pachet salarial nesatisfăcător a fost întotdeauna în topul motivelor pentru care angajații își doresc o schimbare pe plan profesional. La acest aspect se adaugă însă și lipsa beneficiilor extrasalariale, pe care tot mai mulți salariați le solicită.

Astfel, beneficii precum bonurile de masă, asigurările private de sănătate, programele de dezvoltare, voucherele de vacanță sau alte facilități de wellbeing se află printre cerințele a tot mai mulți dintre angajați, iar companiile care își doresc să rețină și să atragă noi talente ar trebui să le implementeze în consecință. Totodată, lipsa oportunităților de creștere salarială sau de a obține avantaje suplimentare determină angajații să caute locuri de muncă mai bine plătite sau cu beneficii mai competitive.

Motivele pentru care angajații demisionează sunt multiple. Pentru companii, fluctuațiile mari de personal reprezintă nu doar afectarea imaginii brandului de angajator, ci și costuri mari cu recrutarea și instruirea noilor angajați. Deși anticiparea unei demisii poate fi dificilă, organizațiile pot lua atitudine pentru a identifica punctele problematice și pentru a investi în retenția de personal, prin crearea unui mediu de lucru sănătos și motivant pentru angajați.

×
Subiecte în articol: advertorial
Parteneri
Stradă surpată şi în Cluj-Napoca Traficul este restricționat
x close