Antena 3 CNN Life Cum organizezi bucătăria când ai o mică afacere: 6 sfaturi utile

Cum organizezi bucătăria când ai o mică afacere: 6 sfaturi utile

Atunci când ai o mică afacere, este important să organizezi spații de lucru simple și ordonate. Acestea influențează angajații în mod pozitiv și le oferă un prilej de relaxare și comunicare.

Cum organizezi bucătăria când ai o mică afacere: 6 sfaturi utile
Sursa foto: Shutterstock.com
de Georgiana Adam    |    15 Mar 2024   •   14:42

În acest context, zona dedicată pauzelor de masă sau de socializare devine indispensabilă. Organizarea unei bucătării este relativ simplă, așa că am venit în ajutorul tău cu 6 sfaturi la îndemână.

1.Vesela necesară

La început, vei avea nevoie de tacâmuri, farfurii, boluri, cești pentru cafea și căni. Optează pentru obiecte care pot fi folosite în cuptorul cu microunde și care pot fi spălate la mașina de spălat vase. Alege un design simplu, în nuanțe clasice, precum alb sau albastru, deoarece acestea se integrează ușor în orice bucătărie. Diferitele accesorii, precum suporturile de pahare, se dovedesc utile, mai ales dacă angajații își doresc să ia ceașca de cafea cu ei, atunci când lucrează. Montează și un dispenser de prosoape hartie sau folosește șervețele la cutie, deoarece sunt niște variante utile și la îndemână în orice situație.

2.Electrocasnicele esențiale

Printre electrocasnicele esențiale se află frigiderul (de preferat, dotat cu un mic congelator), cuptorul cu microunde și aparatul pentru cafea/ceai. În plus, o mașină de spălat vase poate fi utilă și eficientă. Investește în modele simple, cu un nivel scăzut de zgomot, ușor de utilizat și de curățat. Ține cont și de suprafața bucătăriei și evită să aglomerezi camera cu electrocasnice de dimensiuni prea mari. Totodată, asigură necesarul de apă potabilă și folosește un dozator, o cană cu filtru sau un serviciu de apă îmbuteliată.

3.Reguli clare

Pentru a menține spațiul ordonat, sunt utile câteva reguli stabilite de comun acord. Propune, de exemplu, ca la fiecare două zile, resturile de mâncare din frigider să fie aruncate. La fel poți proceda și la finalul unei săptămâni, înainte de a curăța frigiderul. O altă recomandare poate fi ca vasele să fie curățate imediat ce au fost folosite sau clătite înainte de a fi puse în mașina de spălat vasele. Totodată, evită orice confuzie și marchează clar un loc dedicat vaselor murdare.

4.O zi pentru snacksuri

În funcție de buget, ia în calcul să pui la dispoziția angajaților fructe și câteva gustări sărate. Acestea sunt de ajutor și în cazul în care vei organiza un training sau o întâlnire de business, la sediul tău. Păstrează produsele alimentare ordonate, în cutii și borcane. Respectă condițiile de depozitare și folosește etichete pe care să menționezi conținutul, data la care au fost deschise, precum și termenul de valabilitate. În schimb, dacă bugetul tău este unul mai mic, poți aloca pentru snacksuri doar o anumită zi a săptămânii sau o dată pe lună. Integrează acest lucru într-o activitate de relaxare, cum ar fi o seară de „Happy Friday” la birou.

5.Sortarea deșeurilor

Împarte deșeurile pe categorii: biodegradabile, reciclabile (sticlă, plastic și carton), dar și cele nereciclabile. Este de preferat să folosești coșuri separate și să le marchezi corespunzător. Alege modele cu pedală, suficient de spațioase și rezistente. Păstrează totul igienic și golește coșurile la finalul zilei lucrătoare, precum și înainte de weekend. Organizează o zi de training cu angajații, în care să discutați despre sistemul de colectare a deșeurilor.

6.Produsele de curățenie

Alcătuiește o listă cu obiectele de care ai nevoie pentru a menține spațiul curat. Include pe listă lavete și bureți, mopuri, soluții pentru spălarea vaselor și a diferitelor suprafețe (blaturi, pardoseală, ferestre). Planifică atent cantitățile necesare și asigură-te că ai mereu la îndemână cele esențiale. La final de lună, menține o bună igienă și alocă timp pentru curățenia generală a bucătăriei.

Organizarea spațiului de lucru este mereu o provocare. De aceea, o bucătărie ordonată și curată, în care angajații își pot lua pauza de masă, încurajează comunicarea și creează o atmosferă relaxată. Tu cum o transformi într-un mediu plăcut?

×
Subiecte în articol: advertorial
Parteneri
Zeci de tornade impresionante au lovit centrul Statelor Unite
x close