Antena 3 Life Cum a schimbat pandemia comportamentul consumatorilor români?

Cum a schimbat pandemia comportamentul consumatorilor români?

de Georgiana Adam    |    23 Dec 2020   •   11:32
Cum a schimbat pandemia comportamentul consumatorilor români?
Sursa foto: Hepta

Spre deosebire de anii din urmă, 2020 poate fi catalogat drept un an al schimbărilor radicale.

Fie că abordăm subiectul dintr-o perspectivă socială, financiară sau, pur și simplu, ne raportăm la comportamentul general de consum al românilor, aceeași caracteristică rămâne adânc impregnată în România încă din primul trimestru al anului: incertitudinea.

          Este de la sine înțeles faptul că, atât la nivelul țării noastre, cât și pe plan mondial, epidemia cu noul coronavirus a generat schimbări masive în fiecare sector economic și nu numai. Astfel, măsurile luate de către autorități și noile restricții impuse cu scopul de a împiedica răspândirea virusului și, implicit, a creșterii numărului de persoane infectate au determinat intensificarea distanțării sociale.

          Unul dintre argumentele care reflectă în totalitate amploarea distanțării sociale este strâns legat de perioada concediilor. Dacă, în alți ani, oamenii obișnuiau să participe la diverse reuniuni sau să opteze pentru destinații de vacanță inedite, în 2020, majoritatea preferă să își petreacă cea mai mare parte a timpului liber în confortul propriei locuințe.

          Această teorie este susținută și de către Lucian Ciornei – fondatorul magazinului online de covoare VreauCovor.ro, care confirmă faptul că, în acest an, confortul propriului cămin primează. Deși gama complexă de covoare, nivelul înalt de calitate al acestora și atenția acordată clienților au reprezentat dintotdeauna punctele forte ale afacerii sale, situația epidemiologică l-a determinat pe antreprenor să își direcționeze eforturile și către mediul online, luând astfel naștere site-ul VreauCovor.ro.

          Dat fiind numărul însemnat de comenzi înregistrate în cadrul magazinului său online, acesta a constatat faptul că românii sunt cu mult mai atrași de ideea de a face cumpărături direct din mediul digital, în special datorită multiplelor beneficii alături de care vine însoțită o opțiune de acest gen. Accesul constant la articolele dorite, posibilitatea de a compara produsele, livrarea la domiciliu într-un timp scurt și variantele multiple de plată constituie doar o parte dintre motivele pentru care majoritatea preferă să efectueze comenzi în mediul online.

          Fără îndoială, incertitudinea pe plan financiar își spune în continuare cuvântul, sens în care românii au devenit și deosebit de atenți la investițiile pe care le fac. În principiu, aceștia evită să mai cheltuiască inutil, prioritizându-și cumpărăturile în funcție de nevoile stringente cu care se confruntă. Bineînțeles, antreprenorul Lucian Ciornei este în continuare de părere că, din această privință, afacerea sa nu a avut decât de câștigat odată cu direcționarea comenzilor din mediul fizic către cel online. Prin urmare, într-o perioadă relativ scurtă de timp, selectivitatea consumatorilor a poziționat business-ul VreauCovor.ro în topul preferințelor din online, pe baza atuurilor cu care clienții sunt întâmpinați, servind drept model și celorlalte afaceri de profil.

          Așadar, 2020 rămâne până la final un an diferit, în care provocările sociale, dar și financiare și-au lăsat amprenta asupra tuturor, însă acest lucru nu înseamnă și că oportunitățile au luat sfârșit. De fapt, consumatorii digitali se bucură de mult mai multe opțiuni, pe cât se poate de diversificate, dar și de un pachet complex de beneficii asociate intenției de cumpărare, ceea ce le oferă și furnizorilor din mediul online o continuitate, respectiv o șansă de dezvoltare.           

 

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close