Antena 3 CNN Life Știinţă Au vrut să afle mai multe despre cutremure, dar nu se așteptau la asta. Ce au descoperit cercetătorii în diferite regiuni din lume

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    22 Aug 2017   •   09:24

O echipă de oameni de știință a analizat undele seismice ale cutremurelor care au lovit diferite regiuni din lume, de pe continentul american, din Africa şi Antarctica.

În aproape orice loc, tiparele acestor unde indică un strat de material parţial topit la adâncimi de 130 - 190 de kilometri.

Această graniţă marchează baza plăcilor continentale, conform studiului realizat de Saikiran Tharimena şi a colegilor săi de la Universtiatea Southampton din Anglia, scrie sciencenews.org.

Fragmente de rocă rezultate în urma erupţiilor vulcanice indică faptul că roca rigidă a continentelor se extinde până la 175 de kilometri în adâncime.

Descoperirea poate ajuta savanţii să realizeze simulări mai bune ale plăcilor tectonice.

Subiecte în articol: cutremur seism africa Antarctica