Problema cu şcoala

de Maria Coman    |    25 Ian 2021   •   16:40
Problema cu şcoala

Sau de fapt problemele cu școala, că nu e doar una singură. Sunt câteva lucruri pe care cu siguranță autoritățile române, statul, ministerul educației, profesorii, inspectoratele școlare, le-ar fi putut face în acest aproape un an de când s-a oprit școala și până acum și pe care - din motive pe care nu cred că le înțelege cineva - nu le-a făcut nimeni.

Într-un an de zile ar fi fost posibil, mai ales că au fost multe vacanțe, să se restructureze în sfârșit programa școlară, să o aducă cineva în zilele noastre, să schimbe lecturile obligatorii la limba română cu niște texte pe care copiii măcar să le înțeleagă.

Pentru că, surpriză, stimați domni și doamne din învățământul românesc, copiii pur si simplu nu înțeleg cuvintele din multe dintre textele pe care îi puneți să le citească. Veți spune că e necesar să învețe, ca să știe cum s-a format limba română și poate e adevărat, până la punctul la care mare parte dintre cuvintele și situațiile din lista lor obligatorie de lecturi par niște filme complet diferite de viețile lor.

Într-un an de zile ar fi fost posibil ca modul de predare să fie adaptat online-ului. În loc să vă lăudați că ați dat tablete, tablete cu care nu prea sunt multe de făcut dacă n-ai net și dacă n-ai ce învăța, mai bine adaptați orele și conținutul lor. Pentru că, din nou surpriză, copiii aceștia chiar sunt altă generație, vizuală. Se puteau face filmulețe video, adaptări 3D, quizz-uri, în loc de teste și evaluări. Le-ar fi plăcut cu siguranță mai mult și ar fi fost o șansă să îi recâștigați.

Într-un an de zile ați fi putut scoate celebrele ore de sport, lăsate acolo doar ca să poată să fie plătiți profesorii. Poate le-ar fi prins mai bine niște educație digitală. Poate le-ar fi prins mai bine niște educație emoțională. Poate le-ar fi prins mai bine o oră liberă în locul parodiei de ore de sport sau poate îi incurajați ca în ora aceea să iasă afară și să trimită poze doveditoare, ar fi fost cu siguranță mai câștigați.

Nu i-a întrebat nimeni pe copii ce vor ei, ce fac, cum sunt după anul ăsta. Nu știe nimeni cum vor fi evaluați și cum vor fi examenele pentru ei. Și nu doar pentru cei care dau anul acesta, ci și pentru cei care să zicem au evaluare națională la anul. Și vor fi tot cu un an de școală pierdută.

Nu știm cum vor recupera, pentru că momentan interesul este pe câți bani primesc profesorii ca să facă ore sumplimentare, deși nu am auzit pe nimeni vorbind despre câi bani pierd profesorii pentru că mulți n-au făcut nicio oră timp de un an. Sau au pus niște chestii pe google classroom și au considerat că și-au făcut treaba. Sigur, nu toți au făcut așa și din fericire sunt încă profesori minunați, care au făcut tot ce au știut ei să fie bine.

Dar și știutul lor putea fi încurajat de niște direcții de la minister, nu fiecare cu părerea lui. Sunt, surpriză, în învățământul românesc, profesori care n-au făcut nicio specializare de zeci de ani. Și noi ne așteptăm să fie în pas cu vremurile.

Că începe sau nu fizic școala săptămânile viitoare, tot așa începe. Ultima din Europa, căci ce ne pasă nouă de școală, avem alte priorități, cu niște copii demotivați, cu niște profesori aparent la fel de demotivați, dar care sunt fix cei care trebuie să îi motiveze pe copii.

Ce-am mai râs și azi în România.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close