Filmul ?4 luni, 3 săptămâni
şi 2 zile?, regizat de Cristian Mungiu a obţinut un profit de
peste un milion de dolari, în două luni de distribuţie în
cinematografele din SUA, având încasări totale de 8,6
milioane de dolari.
Încă de la lansare, filmul a
avut succes atât la public, cât şi la criticiii de
cinema. ?4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile? a fost premiat
cu 17 premii internaţionale, printre care şi un Palme D'Or la
Festivalul de la Cannes.
Cele mai mari încasări pe care
le-a avut până acum vin din Franţa, care au fost estimate la
peste 2 milioane de dolari. În România, unde producătorul
filmului a avut dificultăţi în promovarea filmului, datorită
infrastructurii slabe, încasările au fost mari, estimate la
274.611 dolari, în perioada 14 septembrie 2007 ? 18 noiembrie
2007. potrivit agenţiei Champions, ?4 luni, 3 săptămâni, 2
zile? a fost cel mai vizionat film din cinematografele din România,
atrăgând 68.700 de persoane.
Pentru a avea succes şi asupra
publicului larg, varianta în limba engleză a filmului a apărut
şi într-o ediţie limitată, de circa 2500 de DVD-uri în
preajma Sărbătorilor de iarnă. În luna februarie, Cristian
Mungiu şi echipa ?4,3,2? au lansat şi varianta în limba
română a celui mai mare succes al cinematografiei româneşti.
DVD-ul va fi lansat şi în Franţa, în două versiuni:
una simplă şi alta collector. Prima va conţine un ?making of?,
un interviu cu Bernadette Lafont, preşedintele juriului care a
acordat Premiul Educaţiei Naţionale şi filmul propriu-zis. A doua
varianta va mai include un interviu cu Cristian Mungiu, altul cu
Anamaria Marinca, ceremonia închiderii Festivalului de la
Cannes şi alte materiale.
Antena3.ro