Antena 3 CNN Life Știinţă Un singur gram poate UCIDE un milion de oameni! Cercetătorii au descoperit cea mai periculoasă toxină

Sursa foto: Foto: befoodsafe.org.uk
de S.T.    |    16 Oct 2013   •   09:55

Un nou tip de toxină botulinică, cea mai toxică substanţă cunoscută de om, a fost descoperită în excrementele unui copil.

The Verge
scrie că toxina botulinică de tip H este al optulea tip anunţat de oamenii de ştiinţă.

Această toxină naturală poate duce la botulism, o boală rară care cauzează paralizie şi poate provoca chiar moartea.

În Statele Unite, botulismul apare la bebeluşii ale căror intestine, aflate încă în dezvoltare, nu au microbii normali care pot inhiba dezvoltarea bacteriei.

Un singur gram de toxină de tip H ar putea ucide mai bine de un milion de oameni, dacă aceasta s-ar dispersa egal în aer şi ar fi inhalată.

De cele mai multe ori, persoanele care suferă de botulism sunt tratate cu anticorpi, însă cercetătorii nu au găsit încă un tratament şi pentru toxina botulinică de tip H.

Avertizare ANM: Ninsori însemnate în 14 judeţe din ţară