Antena 3 CNN Politică Concluziile noului acord cu Fondul. Şefa misiunii FMI pentru România ia în calcul insolvenţa CFR Marfă

Concluziile noului acord cu Fondul. Şefa misiunii FMI pentru România ia în calcul insolvenţa CFR Marfă

Concluziile noului acord cu Fondul. Şefa misiunii FMI pentru România ia în calcul insolvenţa CFR Marfă
Sursa foto: Foto: captura Antena 3
de M.Z.    |    05 Noi 2013   •   10:16
FMI susţine că lucrurile merg spre bine la noi. Singurul reproş la adresa Guvernului este eşecul privatizării CFR Marfă, caracterizat de şefa delegaţiei FMI drept un pas înapoi pentru România. 
 
Reluarea procesului va dura ceva, iar noul termen limită este 2015. 
 
Dacă privatizarea nu se va realiza, şefa misiunii FMI în România a lăsat de înţeles că Executivul ar putea decide chiar şi intrarea în insolvenţă a CFR Marfă. 

Întrebată dacă s-a luat în calcul intrarea în insolvenţă a companiei, şeful misiunii FMI a spus că deocamdată a fost luată în calcul restructurarea, cu continuarea procesului de privatizare, însă în cazul nereuşitei Guvernul trebuie să analizeze şi alte opţiuni.

"Obiectivul în mod clar este stabilit, Guvernul trebuie să ia în considerare toate opţiunile, cea care s-a luat în calcul la acest moment este restructurarea. Dacă acest plan, cu restructurare şi continuarea procesului de privatizare, nu va funcţiona, Guvernul trebuie să-şi reconsidere opţiunile", a spus Schaechter.

Şefa misiunii FMI pentru România, Andrea Schaechter, a declarat, marţi, că România a îndeplinit toate criteriile şi s-au realizat progrese în direcţia reformelor structurale.
 
Andrea Schaechter a prezentat marţi, la sediul BNR, rezultatele primei evaluări a acordului preventiv şi concluziile negocierilor cu autorităţile române. 

Cele mai importante declaraţii ale şefei FMI pentru România:

- Guvernul a avut succes în ultima vreme în absorbţia fondurilor europene
 
- creşterea PIB va accelera la 2,2% bazata pe o productie agricola buna
 
- inflatia a scazut mai repede decat ne asteptam
 
- ţinta de deficit pentru 2013 a fost majorată, ajungând la 2,5% din PIB
 
- progrese realizate:
 
- criteriul de performanta pentru arieratele administraţiei publice a fost îndeplinit
 
- guvernul a avut succes în accelerarea utilizării fondurilor europene, ceea ce a exercitat presiune pe partea de cheltuieli
 
- ţinta de deficit pentru 2013, uşor majorată

- nefinalizarea privatizării CRF Marfă e un pas înapoi, dar guvernul îşi menţine punctul de a-l privatiza
 
- alte progrese: avansarea pe linia pregatorie a reformelor în sănătate, continuarea liberalizării preţului la energie

- se introduce o taxă de 0,07 cenţi pe litrul de benzină, ceea ce înseamnă aproximativ 30 de bani/litru. Scumpirea va fi însă mai mare,
deoarece se va introduce un impozit pe reţele
 
-introducerea impozitului pe reţele şi stâlpi va duce la scumpirea energiei electrice
 
- introducerea impozitului pe reţele va duce la scumpirea gazelor
 
- posibila reducere a CAS din iulie 2014 se aplică angajatorului, deci nu există nicio garanţie că angajatul va primi vreun ban în plus
 
- creşterea salariului minim se aplică, evident, doar celor care sunt plătiţi cu salariul minim. Cei care câştigă peste această sumă vor primi
aceiaşi bani, dar vor suporta scumpirile
 
- creşterea salariului minim va însemna şi majorarea amenzilor de circulaţie. După cum se ştie, punctul de amendă este de 10% din salariul
minim. Şi dacă rămâne acest cod rutier, şi dacă se schimbă, amenzile îi vor arde la buzunare pe şoferi
 
- planurile Guvernului pentru buget 2014:
 
- guvernul îşi propune să micşoreze bugetul
 
- majorarea pensiilor şi salariilor, în anul următor
 
- continua reformele în sănătate, pentru îmbunătăţirea condiţiilor în sănătate
 
- noul termen-limită pe care îl avem în vedere pentru finalizarea privatizării CFR Marfă ar fi 2015




 

×
Subiecte în articol: FMI privatizare CFR Marfa ilie serbanescu
Parteneri
Urmează o lună cu temperaturi neobișnuite în România
x close