"Bechtel
lucrează repede şi bine!" Aşa susţine conducerea Companiei
Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Cinci kilometri de autostradă, în patru ani de la demararea
lucrărilor, i se par şefului de la Compania de drumuri o realizare
notabilă. Nici vorbă de rezilierea contractului sau de eventuale
presiuni asupra companiei americane pentru urgentarea lucrărilor.
Autorităţile
române sunt mulţumite de modul în care lucrează
compania americană Bechtel la Autostrada Transilvania şi nici nu le
trece prin gând să rezilieze contractul. "Este foarte
greu să realizezi un drum. Este adevărat că acum s-au turnat
primii kilometri de asfalt la Autostrada Transilvania, însă,
conform contractului, tronsoanele 2B şi 3C trebuie să ni le dea la
cheie abia în 2010. Dacă avem deja cinci kilometri de
autostradă e bine", a declarat Dorin Debucean, director general
al CNADNR, pentru Jurnalul Naţional.
Dacă
partea română este mulţumită, nu aceeaşi stare de spirit o
au ungurii. Ambasadorul ţării vecine la Bucureşti s-a arătat
nemulţumit de stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania. Acesta
susţine că Ungaria mai are doar 30 de kilometri de autostradă până
la graniţă, iar în România diferenţa este mai mare.
Diplomatul este contrazis însă de directorul Companiei
Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. "Nu înţeleg
cum a putut să facă astfel de declaraţii reprezentantul Ungariei,
deoarece România se află înaintea Ungariei cu peste un
an şi jumătate cu privire la această lucrare", a încercat
să explice Dorin Debucean.
Proiectul
de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş,
a început în 2004, în baza unui contract de 2,2
miliarde de euro, acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au
fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când
autorităţile au reanalizat contractele încheiate de
guvernarea precedentă. Termenul de finalizare a autostrăzii,
stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Antena 3