Antena 3 CNN Actualitate Traseul autostrăzii Comarnic-Brașov se schimbă din nou! Cum arată proiectul în acest moment

Traseul autostrăzii Comarnic-Brașov se schimbă din nou! Cum arată proiectul în acest moment

Sunt deja 15 ani de când se tot poartă discuții cu privire la autostrada A3 București-Brașov. Din păcate însă, totul rămâne la stadiul de discuție în acest moment, în condițiile în care autoritățile întârzie în a da drumul lucrărilor.

Traseul autostrăzii Comarnic-Brașov se schimbă din nou! Cum arată proiectul în acest moment
Sursa foto: hepta
de Laura Dinu    |    28 Mai 2021   •   13:40

Vlad Oprea, primarul stațiunii Sinaia, a explicat că autoritățile vor schimba din nou traseul care va traversa Valea Prahovei, pe tronsonul Sinaia-Azuga. Astfel, vor exista patru tuneluri care vor străpunge munții Baiului, aflați pe partea dreapta a sensului de urcare, pe o lungime de 8,5 kilometri în total. Varianta tunelurilor, singura agreată de primarii stațiunilor de pe Valea Prahovei, a fost acceptata de reprezentanții CNAIR si de ministrul Transporturilor.

Mai multe case și blocuri trebuiau demolate

Autostrada va avea în componență două tuneluri în Sinaia, unul în Bușteni și unul în Azuga. Ideea tunelului din Azuga a fost lansată când autoritățile au realizat că vechiul proiect ar fi afectat un cartier din Azuga, unde mai multe case si blocuri ar fi trebuit demolate.

"Chiar zilele acestea, reprezentanții CNAIR ne-au cerut punctul de vedere cu privire la construcția autostrăzii. După discuții a rămas ca vor prinde în proiect varianta pe care am propus-o eu", a declarat pentru ziare.com Vlad Oprea, primarul stațiunii Sinaia.

"La Sinaia, A3 va intra în tunel din dreptul primului pod de la DN1, merge în munții Baiului pe o lungime de 2 kilometri și iese din munte pe o porțiune scurtă, în cartierul Clăbucet, pentru ca apoi să intre din nou în munte pentru alți doi kilometri", a explicat Vlad Oprea.

Tunelul de la Bușteni va avea o lungime de patru kilometri si va fi cel mai lung dintre cele patru propuse. Va intra in munte din dreptul cartierului Piatra Arsă și va ieși în imediata apropiere a castelului Cantacuzino din Bușteni.

"Si la Azuga va fi un tunel mic, dar acolo încă nu este definit proiectul foarte clar. Este necesar acest tunel și la Azuga pentru că va ocoli un cartier din zona gării. În varianta clasică, ar fi trebuit să se demoleze câteva case și chiar câteva blocuri. În plus, autostrada trecea foarte aproape de oraș. La Azuga se face un tunel mai mic, probabil de 500 de metri, cel mult un kilometru, dar nu este bătută în cuie soluția, este o chestiune total nouă, încă nu a fost studiată", a explicat Vlad Oprea.

Proiectul vechi rupea orașul Bușteni în două

Proiectele vechi ale tronsonului de autostradă ar fi rupt stațiunea Bușteni în două, asta în condițiile în care A3 trecea pur si simplu prin mijlocul localității, începând din dreptul fostei fabrici de hârtie și până la ieșire, paralel cu firul apei.

Mai mult decât atât, potrivit lui Mircea Corbu, primarul stațiunii Bușteni, tronsonul de autostradă coincidea cu traseul centurii ocolitoare a Bușteniului, un proiect aflat în custodia Consiliului Județean Prahova, și acesta la faza de studii de fezabilitate de ani buni.

Potrivit  noii variante, autostrada va străpunge muntele pe o lungime de patru kilometri si va ieși la Azuga, în spatele Spitalului de Ortopedie.

Vlad Oprea a precizat că, în acest moment,  A3 pe tronsonul Comarnic-Brașov este încă la faza de studiu de fezabilitate și proiectare (noua variantă), licitația pentru execuția lucrării fiind programata pentru anul 2024 cu termen de finalizare a proiectului "la cheie" timp de doi ani "daca lucrurile merg bine".

Modificare de traseu si pe tronsonul Ploiesti-Comarnic

La Predeal, autostrada nu va pătrunde în munte, traseul acesteia fiind, deocamdată, prin Valea Râjnoavei. În Brașov se lucrează în prezent la un tronson scurt de doar 5 kilometri, în zona Cristian.

În ceea ce privește tronsonul Ploiești-Comarnic, despre care s-a vorbit mai puțin în ultimii ani, există și aici o problemă care implică o modificare a traseului vechi. Din cauza unui parc industrial construit de Consiliul Județean Prahova, autostrada va fi deviată pentru a nu se mai recurge la exproprieri, apoi va urma cursul râului Prahova pană la Comarnic, paralel cu DN1.

×
Subiecte în articol: autostrada
Parteneri
Sondajul care lămureşte mascarada politică
x close