Antena 3 Actualitate Băiețelul umilit de învățătoare pentru un mărțișor a ajuns la psiholog: ”Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”

Băiețelul umilit de învățătoare pentru un mărțișor a ajuns la psiholog: ”Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”

de Andreea Cigolea    |    04 Mar 2021   •   09:43
Băiețelul umilit de învățătoare pentru un mărțișor a ajuns la psiholog: ”Este vorba despre afectarea echilibrului psihic și emoțional”

Un băiețel a fost umilit la școală de învățăoarea căruia îi făcuse chiar el un mărțișor. Băiatul este elev în clasa a 3 a la școala din comuna Slobozia. Când l-a luat tatăl după ore, a plâns și i-a povestit că doamna l-a făcut de râs în fata colegilor. I-ar fi spus că mărțișorul lui este urât și că nu a fost în stare să îi cumpere ceva.

Familia spune acum că băiețelul este foate afectat de ceea ce s-a întâmplat. Ca urmare a incidentului de luni, 1 martie, băiatul a trebuit să meargă la psiholog miercuri, 3 martie. Copilul nu a mai mers la şcoală de pe 1 martie. Elevul care a formulat acuzaţiile are nevoie de operaţie la ambii ochi, având de mai mult timp probleme cu vederea şi necesitând implanturi de cristalin, costul viitoarei intervenţii chirurgicale ridicându-se la 3.000 de lei. 

”Părerile celor din jur au un ecou și un impact deosebit de mare asupra copiilor și a echilibrului lor emoțional. Acest lucru se întâmpla pt ca cei mici nu dispun de experiența de viața necesara și nici de filtrele și rațiunea adulților pt a descifra corect și constructiv mesajele, mai mult sau mai Uton directe, din spatele cuvintelor. Ei iau drept bune opiniile celorlalți, fără sa conteste, sa pună la îndoiala sau in balanța veridicitatea  lor. De aceea, este de datoria noastră, a adulților, sa conștientizam ca ceea ce spunem copiilor își poate pune amprenta asupra imaginii, stimei și încrederii in sine ale copiilor. 

Și ca, in funcție de polaritatea mesajelor pe care le transmitem, de validare, de încrederea sau încurajare, putem contribui la o dezvoltarea lor armonioasa sau, dimpotrivă, la afectarea echilibrului lor psihic și emoțional atunci când folosim cuvinte dezaprobatoare sau umilitoare” a explicat psihologul Andra Zaharia pentru antena3.ro. 

Ceea ce le spunem copiilor își poate pune amprenta asupra imaginii, stimei și încrederii în sine

”Pur şi simplu i-am spus băiatului de ce a cheltuit banii când am văzut mărţişorul mai mare, gândindu-mă că este cumpărat. După care băiatul mi-a spus că mărţişorul este confecţionat de tatăl său. Nu i-am spus că nu îmi place mărţişorul. A fost o interpretare a băiatului. Pentru ce îmi faceţi imaginea ferfeniţă? Toţi părinţii sunt revoltaţi de acel copil. Eu nu i-am făcut nimic, m-am purtat foarte frumos cu copilul. Nu ştiu ce se mai vrea. Am 24 de copii în clasă, de la clase diferite, este foarte greu. Tatăl copilului este reclamagiu, a mai avut conflicte cu oamenii din comună” a spus Gheorghiţa Amzărescu, învăţătoarea acuzată. 

Tatăl băieţelului a cerut conducerii şcolii din Slobozia să îi permită să stea pe holul şcolii în timpul orelor, pentru a preveni alte incidente. Solicitarea sa a fost aprobată.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close