Antena 3 CNN Actualitate Calea de la un blogger oarecare la un influencer

Calea de la un blogger oarecare la un influencer

Calea de la un blogger oarecare la un influencer
25 Mar 2019   •   11:05

Mass-media s-a schimbat puternic in ultimii zece ani, pe masura ce canalele de new media s-au dezvoltat si au devenit foarte populare in randul utilizatorilor, in dauna presei scrise in special. Pana si televiziunea s-a schimbat, astazi interactionand puternic cu mediul online pentru a oferi platforme duale, interactive, implicand audienta mai activ in desfasurarea continutului TV, mai ales in zona de stiri si dezbateri sociale, economice si politice.

In acest context, s-au conturat puternic voci ale comunitatii, asa numitii influenceri, care pot fi atat vedete din audio-vizual, cat si alte persoane care si-au creat o audienta masiva in mediul online - bloggeri si vlogeri. La acest statut de influencer (persoana care influenteaza puternic masele prin ceea ce comunica, un gen de lider informal) aspira multi, insa putini reusesc cu adevarat.

Sa iti lansezi un blog, un website propriu pe internet, este simplu si la indemana oricui. Poti chiar sa folosesti resurse 100% gratuite si sa fii prezent pe internet. Insa daca vrei sa ai un blog de succes, trebuie sa acorzi atentie detaliilor inca de la inceput, sa fii atent inclusiv la partea de "eticheta", la modul cum te arati publicului. Ai nevoie de un website pe domeniu propriu, o platforma dedicata personalizata complet si evident servicii de gazduire web de foarte buna calitate, pentru a arata respect utilizatorilor si pentru a putea sustine chiar si traficul mare pe care l-ai putea genera in unele momente.

Sa "explodezi" cu unele subiecte distribuite pe retelele de socializare (care reprezinta un suport masiv pentru blog) si sa ai websiteul "cazut" ar fi o mare eroare, pentru ca ai rata momentul in care reusesti sa atragi masiv audienta... iar acel moment poate veni oricand, trebuie sa te asiguri ca ai toate resursele necesare! Nici macar nu vorbim de costuri mari, daca alegi furnizorii potriviti, vei avea cu siguranta cheltuieli mai mult decat decente, dar perspectivele pe care le astepti.

Mai departe, totul tine mai ales de continut. Este bine sa fii atent pe ce trenduri mizezi la inceput, sa iti definesti foarte clar preferintele si modul in care le exprimi. Foloseste retelele de socializare, in special Facebook, Twitter si Instagram, apeleaza si la continut media pe YouTube. Pentru a putea sa te remarci, ai nevoie sa initiezi legaturi si cu alti bloggeri de preferat mai cunoscuti decat tine, sa provoci audienta prin continut original si curajos, sa lansezi apoi chiar tu idei si trenduri. Inca un element de mare importanta: pentru a fi influencer, ai nevoie de o prezenta fizica, nu doar de una virtuala. Asadar, intr-un fel sau altul, trebuie sa te asiguri ca esti prezent la evenimente (conferinte, expozitii, petreceri, in functie de stilul si subiectele blogului tau) si ca atingi intr-un fel, cu timpul, si alte canale media precum radio si TV.

Daca ai un tel, ai grija la principii! Gandeste mare si evita sa iti asociezi imaginea cu lucruri marunte. Evita sa aglomerezi publicul cu reclame din care vei castiga foarte putini bani si cauta sa atragi audienta de volume mari, moment din care vei reusi sa si castigi bani din a fi influencer si nu doar proprietar de platforma web. Vei fi abordat cu siguranta de agentii de publicitate si PR si ti se va propune sa iei parte la campanii de publicitate "destepte", unde nu stresezi publicul, ci doar ai capacitatea de a-i prezenta anumite produse si servicii, informatii care chiar i-ar putea fi de folos si pe care le-ar aprecia. A fi influencer este si o responsabilitate, o relatie pe termen lung cu publicul tau.

×
Parteneri
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!
x close