Ce trebuie să facă angajaţii care s-au trezit că nu sunt asiguraţi, deşi li s-a reţinut din salariul plata CAS-ului. Cazurile nu sunt puţine

de O.P.    |    03 Dec 2012   •   07:58
Ce trebuie să facă angajaţii care s-au trezit că nu sunt asiguraţi, deşi li s-a reţinut din salariul plata CAS-ului. Cazurile nu sunt puţine
Nu sunt puţine cazurile în care pacienţii merg la medicul de familie pentru a-şi trata o boală şi pleacă de la cabinet cu o durere de cap, după ce află că nu mai sunt asiguraţi, deşi angajatorul le-a oprit banii din salariu.

Ce este de facut? O vizită la Casa Judeţeană de Asigurări ar putea rezolva problema, dacă respectiva situaţie ar fi cauzată de numeroasele erori din SIUI, programul naţional utilizat de toţi medicii de familie.

Însă dacă problema vine de la angajator, atunci situaţia se complică. Potrivit preşedintei SNMF, citat de Capital, pacienţii aflaţi într-o astfel de situaţie trebuie să meargă întâi la angajator, pentru o adeverinţă de salariat şi o dovadă de reţinere a sumelor respective din salariul brut.

Cu aceste acte, angajatul merge la ANAF şi face o sesizare pentru recuperarea sumelor şi virarea lor în contul Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate ­(FNUASS), în cazul în care nu se înţelege mai întâi cu angajatorul pentru plata sumelor restante. De aici urmează o perioadă nedefinită de aşteptare, în care dacă angajatul are nevoie alte servicii medicale din pachetul de bază, în afară de cele minimale, trebuie să le plătească integral.

"Nu se poate estima o perioadă exactă în care aceste sume sunt recuperate, dar angajatul nu este răspunzător pentru plata sau neplata CASS “, spune George Moraru, consultant fiscal. Deşi nevinovat, în momentul în care se prezintă la medic, angajatul figurează ca neasigurat în SIUI, din cauza neplăţii contribuţiei de către angajator, scrie Capital.




Parteneri
x close