Planurile măreţe şi excentrice ale "preaiubitului conducător" arată că avea de gând să construiască 3.200 de km de autotradă în România. În plus, încă din anul 1977 a fost elaborat programul european pentru realizarea unei infrastructuri integrate (celebrele coridoare de transport) , cu participarea a zece state, printre care se afla şi România.
"În anii 1967-1969 s-au făcut în cadrul IPTANA primele studii de reţea pentru realizarea autostrăzilor în România. După ce s-au realizat studiile de fundamentare şi stabilirea reţelei, s-a trecut la implementare. S-au făcut din acest program, care la vremea respectivă presupunea câteva mii de kilometri, dar realizaţi în etape, doar tronsonul Bucureşti - Piteşti şi Feteşti – Cernavodă”, a declarat pentru Capital preşedintele IPTANA.
Mai mult, limita de viteză pentru autostrada construită cu aproape cinci decenii în urmă era de 144 km/h, în timp ce pe cea mai nouă autostradă construită în România se circulă cu 100 km/h.
Ştiri video recomandate