Antena 3 Actualitate Cum gestionezi munca de acasă în cel mai potrivit mod

Cum gestionezi munca de acasă în cel mai potrivit mod

de Georgiana Adam    |    07 Noi 2020   •   04:10
Cum gestionezi munca de acasă în cel mai potrivit mod
Sursa foto: pexels.com

Mediul de acasă a trebuit să devină pentru o mare parte dintre locuitorii întregii planete un loc potrivit pentru muncă în fiecare zi. Este posibil ca această schimbare să te fi luat prin surprindere, mai ales dacă nu erai deja familiarizat cu telemunca.

Toate măsurile au venit ca o surpriză pentru forța de muncă și antreprenori, motiv pentru care poate fi mai greu să te adaptezi la acest nou ritm și stil de viață. Chiar și după tot acest timp, este necesar să îți creezi o rutină sănătoasă și să te obișnuiești pentru o perioadă mai lungă de muncit de acasă. Iată câteva sfaturi pentru a gestiona mai bine această situație:

Distrage-ți atenția mai des

Munca de acasă te poate prinde într-un cerc vicios dacă nu reușești să-ți distragi atenția așa cum ai face-o la birou, alături de colegi. Într-un colectiv este mai ușor să iei o pauză, să te relaxezi și să ieși la masă alături de prieteni, dar acasă vei fi tentat să te concentrezi pe muncă, deoarece colegii tăi sunt acum disponibili doar prin apeluri video. Dacă locuiești singur și nu ai oameni în jurul tău acasă, care te pot scoate din monotonia unei zile de muncă, trebuie să fii mereu conștient de timpul pe care îl petreci muncind și să iei pauze dese.

Lipsa interacțiunii directe cu colegii în timpul pauzelor sau în orice context colectiv poate duce la stări depresive, anxietate și insomnii. Mai ales acum, când munca de acasă te privează de aceste obiceiuri, trebuie să te bazezi pe resursele pe care le ai la îndemână. Bucură-te de timpul petrecut în propria ta locuință, ia prânzul pe balcon și discută cu colegii online. De asemenea, fii deschis cu șefii tăi și abordează subiecte despre care vrei să discuți. Mai mult ca niciodată angajatorii trebuie să fie deschiși la o comunicare permanentă cu angajații. Beneficiile oferite în această perioadă nu trebuie să lipsească, iar dacă ai întrebări, poți verifica oricând mai multe despre tichete de masa legislatie, de exemplu.

Fă diferența între timpul liber și muncă

Dacă la birou obișnuiai să fii încurajat de mediul înconjurător spre productivitate, acasă lucrurile se schimbă. Locuința este asociată cu relaxare, distracție și odihnă. Odată ce aduci acasă munca în fiecare zi, există multe șanse să se creeze un dezechilibru greu de rezolvat. Poți începe să lucrezi peste program fără să-ți dai seama, să muncești din pat sau de pe canapea și să transformi dormitorul în birou. Este important să creezi o zonă de lucru special amenajată și să încerci, pe cât posibil, să nu te îndepărtezi de aceasta în timpul programului de muncă.

Evită confuzia dintre timpul liber și muncă prin respectarea întocmai a programului și prin stabilirea unor limite. Poți observa anumite obstacole în colaborarea cu colegii, dar asta nu înseamnă că trebuie să fii disponibil la orice oră din zi și din noapte. Asigură-te că îți respecți aceste limite și nu uiți de nevoile personale și de cele ale oamenilor dragi din jurul tău. Viața personală îți poate fi afectată de un program haotic și de acest dezechilibru între viața profesională și cea personală, așa că fă tot posibilul să respecți câteva reguli simple.

Munca de acasă nu este pentru toată lumea, dar cu siguranță te poți adapta unui ritm total diferit. Ține cont de aceste aspecte și fii o persoană echilibrată în tot ceea ce faci.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close