Nu e o întâmplare. O păţeşte orice cumpărător: pleacă acasă cu o mulţime de lucruri nesănătoase pe care, teoretic, şi-a jurat că nu le va cumpăra niciodată.
Cel mai recent studiu făcut de americani arată clar că tehnicile de marketing sunt cu mult mai puternice decât voinţa cumpărătorilor. Îi înfrâng chiar şi pe cei mai vigilenţi, dacă au o clipă de neatenţie şi nu se uită unde trebuie..
Ne place sau nu să credem, de multe ori, noi, cumpăratorii, decidem prea puţin ce luăm acasă din supermarket. Aşa se face că produsele aşezate în capătul culoarelor se vând de până la cinci ori mai bine. Dacă scăpăm de tentaţia aceasta, la casă ne aşteaptă alta.
Adică, dulciurile, guma de mestecat şi sucurile acidulate. Pentru care oamenii, simt brusc, o nevoie.
30% din vânzările oricărui supermarket din lume sunt reprezentate de nimicurile aşezate frumos pe rafturi lângă casele de marcat. Nimicuri care în niciun caz nu sunt inofensive. Spre exemplu, un baton de ciocolată pe care-l agăţăm în drumul nostru spre ieşire face ravagii.
Cea mai simplă metodă de a păcăli tentaţiile este să mergi la cumpărături... sătul. În România, patru milioane de români se luptă cu kilogramele în plus, potrivit unui studiu al Institutului de Endocrinologie Parhon. 30% dintre femei şi 20% dintre bărbaţi suferă de obezitate.
Ştiri video recomandate