Antena 3 CNN Actualitate Dezvăluirea uluitoare, care ne va lovi din plin la IARNĂ. Cum au folosit cei de la CNADNR cuvântul "ŞPAGĂ" într-un caiet de sarcini

Dezvăluirea uluitoare, care ne va lovi din plin la IARNĂ. Cum au folosit cei de la CNADNR cuvântul "ŞPAGĂ" într-un caiet de sarcini

Dezvăluirea uluitoare, care ne va lovi din plin la IARNĂ. Cum au folosit cei de la CNADNR cuvântul "ŞPAGĂ" într-un caiet de sarcini
de O.P.    |    28 Sep 2012   •   11:11

Fie că este vară, fie că este iarnă, drumul spre munte este mereu aglomerat. Începând de vineri după amiază şi terminându-se duminică seara, DN1 este o coloană imensă de nervi întinşi la maximum, claxoane şi resemnare.

Promisa "autostradă a zăpezii", Comarnic - Braşov, a fost realizată... doar pe hârtie. Iar printre aceste hârtii, caiete de sarcini, proiecte, aprobări, fonduri se pierd şi speranţele românilor de a mai circula civilizat de la Bucureşti până la munte.

Această autostradă ar fi fost o premieră pentru România, pentru că ar fi fost primul mare proiect realizat printr-un parteneriat public-privat. O primă încercare de construcţie a acestei autostrăzi a fost în 2004, pe vremea când Năstase era premier, apoi în 2010 s-a încercat un nou proiect, însă ambele s-au soldat cu eşec.

În urmă cu patru luni, CNADNR a anunţat lansarea unei licitaţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar construcţiei autostrăzii, dar licitaţia a fost amânată de mai multe ori, în urma contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor de trei case de avocatură.

În urmă cu două zile premierul Victor Ponta şi-a arătat nemulţumirea faţă de blocarea procesului de licitaţie pentru Comarnic-Braşov, solicitând conducerii Ministerelor Transporturilor, Finanţelor, Justiţiei şi Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluţie pentru reluarea licitaţiei la autostrada Comarnic-Braşov. El a arătat că "birocraţia politică" şi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) au blocat această procedură.

Recent, publicat chiar pe site-ul CNADNR, în caietul de sarcini se poate vedea una din cerinţele Companiei Naţionale de Drumuri către consultantul care va câştiga licitaţia: "Fără a aduce atingere celor prevăzute în contractul de servicii, Consultantul va pune la dispoziţia Unităţii de Implementare a Proiectului (UIP), din cadrul CNADNR, dedicată exclusiv implementării acestui Proiect pe întreaga durată a contractului de servicii, un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 euro. Mai mult, Consultantul va asigura instruire la locul de muncă omologilor de la Beneficiar (CNADNR n.r.) precum şi sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate, în special în domeniile privind contractele de concesiune/PPP şi gestionarea proiectelor şi a contractelor. Programul de instruire va fi propus Beneficiarului la o dată ulterioară, în cursul desfăsurării activităţilor Consultantului şi va fi discutat integral cu Beneficiarul în acel moment. În acest scop, Consultantul va asigura un buget propriu pentru instruire cuprins între minim 30 000 Euro si maxim 40 000 euro fără TVA", scrie în caietul de sarcini.



Înţelegem acum ce interese împiedică realizarea acestui proiect atât de util românilor.









×
Subiecte în articol: CNADNR
Parteneri
Crimă șocantă într-un bloc din Sectorul 2 al Bucureştiului
x close