Cu ce vrea ministrul Educației să înlocuiască manualele școlare

de M.Z.    |    14 Mar 2017   •   18:36
Cu ce vrea ministrul Educației să înlocuiască manualele școlare Foto: gov.ro

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, marţi, că analizează posibilitatea înlocuirii manualelor cu un pachet educaţional care să cuprindă un manual-cadru, un ghid pentru profesor şi un caiet auxiliar, subliniind că, astfel, se va rezolva problema materialelor auxiliare. 

"Deocamdată facem o estimare, este o idee care ar rezolva problema privind materialele auxiliare care creează mai multe probleme financiare părinţilor care nu au bani să cumpere aceste materiale şi, în ultimă instanţă, complică foarte mult procesul educaţional. Noi gândim un pachet educaţional care, deja, pentru limba şi literatura română s-a folosit, în care să fie manualul-cadru, un ghid pentru profesor şi un caiet auxiliar care acompaniază manualul respectiv. Pentru asta trebuie să facem o analiză serioasă să vedem şi impactul bugetar care ar fi dat. Va fi înlocuit manualul cu acest pachet educaţional", a afirmat Pavel Năstase după audierea sa în Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor. 

Ministrul le-a explicat deputaţilor din comisie că în procesul educaţional sunt manuale foarte încărcate şi trebuie revizuite programele şcolare. 

"Vreau să vă spun că şi încărcarea ghiozdanului e o problemă în momentul de faţă, pentru că avem copii care se îmbolnăvesc şi care generează tot felul de malformaţii la coloana vertebrală datorită unor ghiozdane care au manualele de bază plus auxiliarele, care înseamnă foarte mult. Din această perspectivă, am lansat un proiect care înseamnă reevaluarea, în termeni şcolari (...), înseamnă revizuirea programelor şcolare, a manualelor şcolare, plecând chiar de la programele-cadru pentru toţi anii de studiu", susţinut Pavel Năstase. 

Potrivit lui Năstase, această revizuire ar trebui să se producă într-un an. "Această revizuire nu înseamnă că înlocuim manualele actuale care sunt în uz. Avem mult mai multe posibilităţi prin programa şcolară, care este şi un ghid al cadrului didactic", a adăugat Năstase. 

El a spus că trebuie să se analizeze, pe grupuri de lucru, "absolut totul plecând de la programa-cadru", menţionând că, în opinia sa, este necesară şi diminuarea numărului de ore de studiu. 

"Se întâmplă în momentul de faţă o altă problemă, şi anume se pune accent pe partea de memorare şi mai puţin pe partea de gândire. De aici şi volume mari de manuale voluminoase, încarcă şi ghiozdanul şi atunci trebuie să insistăm, în mod gradual, plecând de la învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi finalizând cu învăţământul liceal, astfel încât să dăm în mod gradual cunoştinţele, atitudinile şi aptitudinile pe care elevii noştri trebuie să le aibă în final", a subliniat Pavel Năstase.

Sursă: Agerpres
Parteneri
x close