Antena 3 CNN Actualitate Experiment eşuat: Învăţământul de zece clase a înrăutăţit calitatea şcolii

Experiment eşuat: Învăţământul de zece clase a înrăutăţit calitatea şcolii

Experiment eşuat: Învăţământul de zece clase a înrăutăţit calitatea şcolii
02 Dec 2008   •   08:14

Experimentele ?pe cord deschis? aplicate sistemului românesc de învăţământ s-au soldat cu încă un eşec. Introducerea celor zece clase obligatorii nu a adus nici o schimbare, sistemul devedindu-se ineficient. Şcolile duc lipsă de echipamente, dar şi de profesori pregătiţi, în vreme ce abandonul şcolar este în floare.
Introdus în 2003, sistemul cu 10 clase obligatorii nu a schimbat la faţă şcoala românească. O arată studiul realizat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în parteneriat cu UNICEF.
Astfel se specifică că noul sistem a adus o rată a abandonului mai mare decât înainte.
Un alt indicator care nu a susţinut schimbarea sistemului este calitatea resurselor materiale. ?În condiţiile în care măsura de prelungire a duratei învăţământului obligatoriu a fost implementată rapid, o parte din unităţile de învăţământ care au primit specificul SAM (arte şi meserii), începând cu anul 2003, nu au putut asigura resursele necesare. O problemă deosebită o reprezintă faptul că în aproape o cincime dintre şcolile investigate nu există ateliere. Cu toate ameliorările înregistrate, dotarea şcolilor cu echipamente şi materiale rămâne încă un aspect problematic al sistemului de educaţie românesc?, se arată în studiu, citat de Cotidianul.
Aici se mai adaugă lipsa profesorilor, cu 23% dintre maiştri şi peste 10% dintre cadrele didactice de specialitate înregistrate în anul şcolar 2006-2007 sunt încă necalificate. Şi în cazul şcolilor nou înfiinţate în oraşe, 32% dintre maiştri sunt necalificaţi. Programa şcolară este definită de specialiştii de la ISE ca fiind ?rigidă, inflexibilă, fără posibilitatea reală care să permită elevului opţiuni pe parcursul şcolii?.
O altă hibă o reprezintă oferta educaţională fără specializări cerute de piaţă sau mai puţine ca pondere. Drept urmare doar unul din cinci absolvenţi de zece clase se angajează imediat după ce termină şcoala, în mediul rural, iar la oraş, procentul este de 7%. Dintre toate schimbările introduse de minister, copiii sunt cei care pierd. Generatii sunt sacrficate prin experimente ce le afectează viitorul.
Antena3.ro

×
Subiecte în articol: profesori Ministerul Educației UNICEF
Parteneri
Românii vor avea încă o zi liberă în plus în mini-vacanța de Paște
x close