Antena 3 CNN Actualitate Mai ţineţi minte de "sugativa" Ancăi Boagiu? Ei bine, drumul spre miliardul de euro s-a pierdut în gropi

Mai ţineţi minte de "sugativa" Ancăi Boagiu? Ei bine, drumul spre miliardul de euro s-a pierdut în gropi

Mai ţineţi minte de "sugativa" Ancăi Boagiu? Ei bine, drumul spre miliardul de euro s-a pierdut în gropi
Sursa foto: Foto: Mediafax
de O.P.    |    31 Aug 2012   •   11:53

În primăvara anului 2011, într-un acces de optimism, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, definea instituţia pe care o reprezenta drept „o sugativă de bani europeni”.

Un an mai târziu, analiştii dau alarma, afirmând că sfârşitul lui 2012 ar putea aduce României un deficit important de finanţare. În domeniul transporturilor, specialiştii vorbesc despre pierderi de circa un miliard de euro din cauza slabei absorbţii a fondurilor europene accesabile prin Ministerul Transporturilor.

Fondurile pentru infrastructură au fost totdeauna stimulentul pentru atragerea de noi state în UE. Între 1980-1990 Bruxelles-ul a cheltuit miliarde de euro pentru drumuri şi autostrăzi în noile state aderate, iar ţări precum Spania, Portugalia şi Grecia şi-au făcut reţele rutiere moderne impresionante.

Citeşte mai multe despre acest subiect, pe
www.incomemagazine.ro

Noul val de admitere în Uniunea Europeană din 2004-2007 părea a fi la fel de promiţător cu noile state membre, însă foarte repede proaspeţii membri ai „clubului” european au constatat că Uniunea Europeană îţi dă bani, dar nu-ţi pune şi în „traistă”. În cazul României, în al 6-lea an de apartenenţă la UE, nu a reuşit să-şi îmbunătăţească radical capacitatea de absorbţie a banilor europeni.

Mai mult chiar, aceasta a ajuns în ruşinoasa situaţie de a nu mai trimite (începând cu 1 iulie a.c.) către Comisia Europeană cereri de rambursare pentru patru programe operaţionale. „Pauza” a fost impusă până la o dată care urmează să fie decisă, interval în care Executivul comunitar va analiza dacă autorităţile române au respectat condiţiile asumate la finele anului trecut. În plus, în afară de gradul de absorbţie redus, nici contractele de finanţare în derulare nu sunt foarte curate.

×
Subiecte în articol: infrastructura
Parteneri
Pensia pe care o va avea Klaus Iohannis după 42 de ani de muncă
x close