Antena 3 CNN Actualitate Oile de pe nava scufundată în Portul Midia, îngropate pe un câmp din Tulcea. Valorile pentru antrax depăşesc cu 300% limita admisă

Oile de pe nava scufundată în Portul Midia, îngropate pe un câmp din Tulcea. Valorile pentru antrax depăşesc cu 300% limita admisă

Alin Tarnovschi
2 minute de citit Publicat la 17:14 20 Ian 2021 Modificat la 17:14 20 Ian 2021
o_1esg5f9avrbl1hum14bf19he1sfob.jpg

Descoperirea a fost făcută astăzi pe un câmp de lângă localitatea Smârdan din Tulcea, acolo unde se află şi firma care s-a ocupat de incinerarea animalelor moarte recuperate de pe nava scufundată în Portul Midia.

Se pare că, în loc să fie arse într-un incinerator, oile au fost arse undeva afară, iar apoi resturile au fost îngropate pe câmp. Totul a ieşit la iveală, se pare, în urma unui control al Gărzii de Mediu Bucureşti.

Mai mult, se pare că, în urma măsurătorilor, valorile pentru antrax în acea zonă depăşesc cu 300% limitele normale.

Procurorii au deschis o anchetă şi, împreună cu Poliţia Română, vor face cercetări pentru a stabili cine se face vinovat de bomba ecologică creată pe câmpul din Tulcea.

Aproape 14.000 de oi au murit înecate în nava scufundată în Portul Midia

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

Vaporul cu peste 14.000 de oi moarte din portul Midia, pericol în mare. E o bombă ecologică!

După accidentul naval care a dus la moartea a mii de oi, autorităţile au încercat să afle cum a fost posibil ca accidentul să se producă, iar anchetele au condus la descoperiri incredibile despre mafia exportului de animale din portul românesc.

Şpăgi uriaşe şi nereguli la tot pasul. Asta era şi continuă să fie situaţia în ceea ce priveşte activitatea de import-export efectuată în porturile româneşti. Cu toate astea, neregulile au continuat şi după scandalul uriaş, astfel că, în loc să fie incinerate conform legislaţiei, oile moarte de pe navă au fost arse şi apoi îngropate, fiind turnat apoi un strat subţire de pământ.

Ancheta şpăgii din Portul Midia, după accidentul navei Queen Hind

600.000 de euro este suma care ajungea în fiecare an în conturile funcționarilor corupţi din porturile de la malul marii, susține un martor sub acoperire.

O investigaţie DNA a arătat adevărata dimensiune a mitei plătite de transportatori funcţionarilor care avizează şi verifică navele. În circuitul mitei erau implicaţi oameni din Direcţia Sanitar Veterinară (DSVSA), Biroul Vamal, Poliţia de Frontieră şi Căpitănia Portului.

"La toate puncte vamale se percep astfel de comisioane în ghilimele. Adică şpăgi! Este o practică la toate punctele vamale unde transportatorii găsiţi în neregulă îşi asigură deplasare în continuare prin diverse să le spunem aşa, atenţii, mici atenţii care de multe ori sunt foarte mare, date vameşilor”, declarat în februarie 2020, Mircea Șerbănoiu, președintele Federației pentru Protecția Animalelor și Mediului din România.

×
Parteneri
x close