Antena 3 CNN Actualitate Anunţul momentului făcut de ASF. Daniel Apostol: "Vom scăpa de dosarele cu şină"

Anunţul momentului făcut de ASF. Daniel Apostol: "Vom scăpa de dosarele cu şină"

Se lansează o nouă aplicaţie prin care orice solicitant din cele trei pieţe supravegheate şi anume pensii, asigurări şi bursă, va vedea digital toate documentele necesare avizelor. Totodată, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), a precizat că în secţia online unde vor putea fi încarcate documente și vor putea fi utilizate semnăturile electronice.

Anunţul momentului făcut de ASF. Daniel Apostol: "Vom scăpa de dosarele cu şină"
Sursa foto: Autoritatea de Supraveghere Financiară/Facebook
de Iulia Gorgorin    |    26 Aug 2021   •   12:54

Daniel Apostol, purtător de cuvânt al ASF, a explicat în exclusivitate la Antena 3 ce înseamnă această digitalizare pentru firmele care vor să activeze în aceste domenii.

Daniel Apostol: "Vom scăpa de dosarele cu şină"

"Trăim în ţara vitezei mari a transferului de date mobile şi în acelaşi timp în ţara dosarelor cu şină. Ştirea bună care vine dinspre Autoritatea de Supraveghere Financiară este că punem la dispoziţia tuturor celor care au nevoie să se autorizeze, indiferent de natura pieţei în care activeză, respectiv piaţa pensiilor private, sau piaţa de asigurări, sau piaţa de capital, punem la dispoziţie o aplicaţie online care le permite să vizualizeze întregul set de documente necesare avizării. Mai mult decât atât, acesta este primul pas, pentru că această nouă secţiune a rubricii, autorizări, urmează să se transforme într-un portal, prin care toatele actele necesare avizărilor se vor putea depune online, prin intermediul acestei aplicaţii. Încă de la preluarea mandatului, actualul preşedinte al Autorităţii promitea că va aduce soluţii noi, digitale pentru a veni în sprijinul cetăţenilor şi al companiilor şi iată că, prin acest proiect pe care deja l-am lansat, venim în sprijinul digitalizării care face parte din strategia de dezvoltare.

Pe site-ul Autorităţii, la secţiunea respectivă, cei care au nevoie de astfel de informaţii, vor regăsi cocret în ce categorie se regăsesc: asiguratori, intermediari, servicii şi activităţi în piaţa de capital, sau cei care interacţionează în sectorul pensiilor private, vor indentifica foarte limpede lista tuturor documentelor necesare în vederea autorizării şi în funcţie de natura avizului, de natura autorizării pe care o solicită la Autoritatea de Supraveghere Financiară, vor avea acces la aceste documente care în faza de portal, vor putea fi depuse prin intermediul acestei aplicaţii în format digital. Vom scăpa de dosarele cu şină. 

Pe site-ul Autorităţii, deja există această secţiune specială. Printr-un simplu click, la secţiunea autorizare, se vizualizează lista tuturor documentelor necesare în vederea autorizării pentru fiecare entitate care acţionează în oricare din cele trei pieţe pe care Autoritatea de Supraveghere Financiară le are în supraveghere", a precizat Daniel Apostol.

Comunicatul de presă transmis de Autoritatea de Supraveghere Financiară

Autoritatea de Supraveghere Financiară a lansat un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară. 

Acest demers face parte din strategia ASF de digitalizare a activității sale și reprezintă un important pas înainte în relația Autorității cu entitățile pe care le supraveghează.

Nouă secțiune a rubricii Autorizări, găzduită pe site-ul Autorității, pune la dispoziția celor interesați o listă cu toate documentele necesare în procesul de autorizare pe toate cele trei piețe, precum și cu toate actele normative care guvernează acest proces.

"Așa cum am promis la preluarea mandatului, aducem soluții noi, digitale, pentru a veni atât în sprijinul cetățenilor, cât și al companiilor. ASF trebuie să fie o instituție care să lucreze în interesul consumatorului, iar acest nou instrument online reprezintă unul dintre proiectele pe care le-am realizat în acest sens", a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu.

Președintele ASF a precizat că, în perioada următoare, noua secțiune online destinată procesul de autorizare va avea noi valențe, devenind un portal interactiv, unde vor putea fi încarcate documente și vor putea fi utilizate semnăturile electronice.

"ASF se transformă într-o instituție suplă, modernă, digitală. Interacțiunea dintre noi și stakeholderi trebuie să fie doar la un click distanță", a conschis domnul Nicu Marcu.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. A.S.F. contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.  Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro", se arată în comunicatul transmis de reprezentanţii ASF.

×
Subiecte în articol: daniel apostol ASF digitalizare documente
Parteneri
Zboruri comerciale, bruiate de ruşi inclusiv în spaţiul aerian al României
x close