x close

Sfat de sănătate. Cum arată dieta perfectă - exemplu de meniu recomandat de medic

de M.Z.    |    05 Mai 2020   •   10:29
Sfat de sănătate. Cum arată dieta perfectă - exemplu de meniu recomandat de medic Antena 3

După atâtea zile de izolare și sărbători cu de toate, vă dăm o veste proastă: dieta perfectă nu există. Putem slăbi ușor dacă ne înfometăm, de exemplu, lucru greșit, însă problema este alta: cum ne menținem după un regim? Expertul în boli metabolice și nutriție Răzvan Vasilescu ne spune ce avem de făcut. Un ușor test ar fi să nu mai ciuguliți între mese sau de plictiseală și veți vedea imediat rezultate. 

"Din păcate, dieta perfectă nu există, dar există un stil de viaţă. La început, este bine să ţinem o dietă hipocalorică, puţin mai strictă, care să te educe, să-ţi schimbe obiceiurile alimentare", a recomandat medicul Răzvan Vasilescu, marţi, la rubrica Sfat de sănătate cu Andreea Cigolea, de la Antena 3.

Iată cum arată un exemplu de meniu sănătos, recomandat de medicul Răzvan Vasilescu:

Mic dejun: două felii de pâine integrală (fără unt şi fără margarină), cu 50-100 g brânză slabă cu 3% grăsime. Eventual un ou fiert la 2-3 zile sau un iaurt cu 1,5% grăsime, 150 ml cu 30-40 g cereale integrale şi 100 g afine.

Prânz: o supă-cremă de roşii, brocoli, ciuperci (atenţie la cantitatea de ulei şi smântână!) şi la felul doi, o salată cu 100 de grame de carne slabă (piept de pui, de curcan sau peşte).

Cină: o salată cu 50-75 g brânză feta sau peşte la grătar ori fructe de mare cu legume, o felie de pâine sau o garnitură mică de orez sau paste integrale (50-150 g, depinde de necesarul fiecăruia).

Gustări: un iaurt, 150 g nuci sau fistic neprăjite şi fără sare.

Medicul nu interzice prăjitura. "Dacă mâncăm o prăjitură, ea să fie în prima parte a zilei şi în acea zi nu mai consumăm carbohidraţi", spune dr. Răzvan Vasilescu.

Sfat de sănătate. Ce înseamnă un meniu sănătos

Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati