Efectele negative ale lipsei de mișcare. Mare atenție! Mersul pe jos în exces poate dăuna

de Diana Ionescu    |    15 Iul 2020   •   10:19
Efectele negative ale lipsei de mișcare. Mare atenție! Mersul pe jos în exces poate dăuna

Lipsa activității fizice din această pandemie își arată efectele acum. Care sunt afecțiunile pe care le-a adus lipsa de mișcare le aflăm de la ortopedul Tarek Nazer la „Sfat de Sănătate cu Andreea Cigolea”. Tot acum aflăm cum e corect să ne reapucăm de sport dar și de ce mersul pe jos face piciorul frumos.

Lipsa de mișcare nu poate fi tratată cu niciun medicament însă multe exerciții pot elimina un tratament. Mișcarea este foarte importantă iar dacă stăm numai acasă, nu mai mergem la muncă, nu mai urcăm scări, adică activitatea fizică normală, automat ajungem la o atrofie musculară, adică mușchii nu mai sunt la fel de puternici. În afară de faptul că atrofiază mușchii, lipsa mișcării mai afectează și oasele și apar riscurile de osteoporoză, mai ales în rândul femeilor. 

Sportul în exces dăunează. Mare atenție cum vă reapucați de exercițiile fizice 

Este foarte impotant ca după perioada în care nu am avut activitate fizică să o luăm ușor. Mulți au început iar alergarea sau să ridice greutăți și automat suprasolicită organismul. 
- suprasolicitare tendoane
- dureri musculare
- tendinite

Trebuie să facem neapărat o încălzire înainte de exercițiile fizice și să avem o alimentație bogată cu minerale și vitamine pentru a ajuta mușchii. Exercițiile trebuie treptat crescute până la nivelul la care eram înainte. 

Mersul pe jos face piciorul pe jos, ajută la circulație dar nu trebuie să exagerat, mai ales în cazul persoanele care sunt supraponderale. Persoanelor care vor să slăbească le este recomandat să meargă pe jos dar mai mult să facă exerciții cum ar fi bicicleta, unde poți să arzi multe calorii fără să soliciți articulația sau să faci exerceții speciale pentru slăbire.

De ce apar durerile de spate și cum se pot trata  

Durerea de spate poate fi provocată de poziția incorectă, mai ales că atunci când lucrezi de acasă nu mai adopți o poziție la fel de corectă ca la birou. Din cauza unei poziții incorecte, poți avea întinderi musculare sau chiar leziuni mici.

Nu orice durere de spate însemnă o problemă sau o patologie, poate fi o simplă întindere pe care o tratăm cu exerciții ușoare de întindere musculară și adoptarea unei poziții mai corecte. Dacă durerea persistă după o săptămână, două sau se agravează după exercițiile de recuperare atunci trebuie să mergem la medic și să vede dacă am efectuat o mișcare greșită care a provocat o problemă mai seriosă, nu doar o întindere. 

Sfat de Sănătate. Efectele negative ale lipsei de mișcare și cum ne reapucăm de sport

Parteneri
x close