Antena 3 CNN Actualitate Social „Task-masking”, metoda prin care Gen Z se preface că muncește la job. Cum își păcălesc tinerii șefii

„Task-masking”, metoda prin care Gen Z se preface că muncește la job. Cum își păcălesc tinerii șefii

I.C.
1 minut de citit Publicat la 18:52 01 Apr 2025 Modificat la 10:43 02 Apr 2025
„Task-masking”, metoda prin care Gen Z se preface că muncește la job. Cum își păcălesc tinerii șefii
Tinerii din Generația Z se folosesc de o nouă tactică pentru a da impresia că sunt ocupați la muncă, fără a munci cu adevărat.Foto: Getty Images

Tinerii din Generația Z se folosesc de o nouă tactică pentru a da impresia că sunt ocupați la muncă, fără a munci cu adevărat. Task-masking-ul înseamnă folosirea de trucuri precum tastatul zgomotos, purtarea căștilor sau deschiderea repetată a unui document pentru a da impresia unei activităţi intense. Unii chiar se plimbă prin birou cu laptopul în brațe, ca și cum ar fi în mijlocul unei şedinţe. Scopul acestor activităţi este de a evita criticile sau sancțiunile într-un mediu în care prezența fizică contează mai mult decât productivitatea.

„Am să-ţi arat cum să ai o zi uşoară la muncă. E simplu. Tot ce trebuie să faci este să parii ocupat, fără a fi defapt ocupat. Chiar faţa aceasta! În primul rând nici nu ştiai că nu sunt ocupat, nu? Ai crezut că eu chiar caut ceva, că sunt ocupat, nu că încerc să par ocupat? Acesta este primul pas. Dacă vrei să treci la următorul nivel, tot ce trebuie să faci este să mergi repede. Iar dacă cineva încearcă să te oprească din mers, tot ce trebuie să faci este să ridici o mână, pentru că nu am timp să ascult, pentru că sunt ocupat”, transmite un internaut pe TikTok.

Oana Botolan, specialist HR: Activitatea în care angajații se prefac că sunt ocupați nu este ceva nou. Termenul de taskmasking este nou și se referă la generația Z. Vine în contextul în care managerii, colegii seniori, stau cu ochii pe colegii lor juniori și îi fac să se simtă că o pauză sau o discuție cu un coleg nu sunt încurajate.

Deși taskmasking-ul e văzut ca o metodă de a părea ocupat, are şi avantaje: le oferă angajaților mici pauze fără să atragă atenția şi îi ajută să evite epuizarea și să gestioneze mai bine stresul.

Oana Botolan, specialist HR: Acest rip de muncă nu poate fi făcut la foc continuu. Sunt studii care arată că din oopt ore de lucru, focus 100% este în primele 5 ore, peste 5 ore sunt și alte activități și există și un pic de pauză.

Acest comportament poate apărea din cauza stresului și epuizării, cauzate de un dezechilibru între muncă și viața personală. Angajatorii pot preveni acest lucru promovând un mediu de lucru flexibil și sănătos, care să sprijine bunăstarea angajaților.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close