Antena 3 CNN Actualitate Zboruri anulate, călători revoltaţi. Ce trebuie să faceţi pentru a vă primi banii înapoi

Zboruri anulate, călători revoltaţi. Ce trebuie să faceţi pentru a vă primi banii înapoi

Se apropie perioada vacanţelor şi, odată cu reluarea zborurilor, a crescut şi numărul curselor anulate sau reprogramate. Iar recuperarea banilor plătiţi pentru bilete este misiune imposibilă de cele mai multe ori. Companiile aeriene susţin că de vina sunt scumpirea kerosenului şi personalul redus din companii şi aeroporturi.

Zboruri anulate, călători revoltaţi. Ce trebuie să faceţi pentru a vă primi banii înapoi
Sursa foto: Antena 3
de Ioana Cîşlaru    |    01 Iun 2022   •   15:07

Odată cu reluarea călătoriilor a crescut și numărul curselor anulate ori reprogramate. Astfel că sute de oameni au făcut plângeri, iar inspectorii pentru Protecția Consumatorilor au pornit în controale pe la operatorii aerieni.

Au apărut probleme si pe marile aeroporturi ale Europei. Sunt prea puțini agenți de securitate, dar nici companiile nu au suficient personal.

Multe dintre zboruri sunt anulate și pentru că majoritatea companiilor aeriene și-au redus personalul în timpul pandemiei, iar acum nu fac față.

O altă capcană o reprezintă biletele suspect de ieftine.

Conform regulamentului Comisiei Europene, orice pasager care a avut un zbor anulat are dreptul să își recupereze integral banii pe biletul de avion, fară să fie forțat să accepte vouchere sau reprogramări.

Mai mult, fiecare pasager care se trezește cu zborul reprogramat ori anulat, cu maximum 14 zile înainte de călătorie, are dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Dacă nu rezolvați problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele, puteți face o plângere la Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor, dar și la Centrul European al Consumatorilor.

Există și varianta asigurărilor complete de vacanţă, care vă garantează că veți primi banii înapoi pentru cazare, avion, ori închirierea maşinilor, dar care costă câteva sute de lei.

"Dacă sunteţi într-o situaţie puteţi face o sesizare la operatorul aerian, iar dacă nu primiţi nicio informaţie, puteţi face o sesizare şi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. În funcţie constatările care se fac, în aproximativ două săptămâni, ar trebui să vă primiţi banii înapoi. Pentru a evita o situaţie de acest gen, cel mai bine este să vă faceţi o asigurare de călătorie, preţurile începând de la 50 de lei. Dacă zborul vă este anulat cu cel puţin 7 zile până la decolare, puteţi face o cerere pentru despăgubire de la 250 la 600 de euro, în funcţie de distanţa călătoriei", a explicat Ioana Cîşlaru, reporter Antena 3.

×
Subiecte în articol: zboruri calatori bani zboruri anulate
Parteneri
Cum va fi vremea în vacanța de Paște și când scăpăm de frig
x close