Ministrul Educației şi Cercetării, Daniel David, a anunțat, joi, că instituția sa va lucra la programe și conținuturi după adoptarea noilor planuri-cadru pentru liceu, iar manualele actuale se vor schimba, relatează Agerpres.
Potrivit ministrului, sistemul educațional românesc are nevoie de conținuturi mai relevante.
Daniel David a fost prezent la deschiderea oficială a conferinței "Forumul național al bunelor practici în educație".
"După ce vor fi adoptate planurile-cadru, urmează un proces foarte important. Proiectul RECRED, cel pe care îl prezentăm, astăzi, aici, constituie oarecum cadrul în care se vor desfășura ceilalți pași şi, sigur, va asigura şi bugetul pentru multe activități care vor fi desfășurate acolo.
După planurile-cadru, adică după ce știm ce discipline se predau și pe parcursul a câte ore, vom lucra la programe, la conținuturi. Programele reprezintă un element cheie, fundamental.
Mesajul meu a fost că avem nevoie de conținuturi mai relevante, mai aerisite, şi că este mai bine să predai mai puțin, dar relevant şi bine, decât mai mult, dar irelevant şi prost.
Acolo, principala schimbare va fi legată de faptul că cel puțin 25% din timpul alocat unei discipline va trebui să fie focalizat pe altceva decât o facem în mod obișnuit", a susținut ministrul Educației şi Cercetării.
Ministrul Educației: După ce predau lecția, profesorii să facă "activități remediale" cu elevii rămași în urmă
Potrivit acestuia, misiunea profesorilor nu se încheie după ce au predat lecția. Dascălii vor trebui să lucreze în continuare cu elevii care au rămas în urmă.
"După ce ai predat, după ce ai avut ora-lecție, va trebui să faci consolidare, va trebui să faci activități remediale pentru cei care nu au reușit să ajungă la un nivel acceptabil.
Este un punct în care stăm foarte prost, şi anume la modul în care aplici la viața de zi cu zi competențele dobândite. Noi stăm foarte prost la PISA, nu fiindcă nu am avea competență, dar competențele nu au fost gândite pentru utilizarea lor în viața de zi cu zi", a explicat ministrul.
În opinia sa, conținuturile (subiectele care trebuie predate în cadrul lecțiilor, n.r.) trebuie gândite astfel încât să facă legătura cu studiile de nivel universitar.
"Aici vom face echipe mixte, vom avea profesori din preuniversitar, profesori din universitar, fiindcă vor trebui gândite conținuturile, astfel încât să facă legătura cu studiile la nivel de universitate pentru absolvenții de liceu care vor dori să studieze mai departe.
Vom avea modele din două-trei țări, la care noi ne raportăm ca performanță educațională, astfel încât să nu mi se poată spune, mie sau viitorului ministru: 'Nu putem scoate din conținuturi, tot ce este acum trebuie să rămână acolo'", a continuat ministrul.
Ministrul Educației: Evident că regândim manualele. Avem două-trei țări de la care ne inspirăm
"După ce vom avea programele, evident că regândim manualele. Manualele trebuie să fie legate de conținuturi, trebuie să fie legate de programe.
În zona manualelor, va trebui să luăm două-trei modele care există şi în alte țări, la care ne raportăm ca performanță educațională.
Probabil că vom combina varianta clasică cu variantele digitale, cu exerciții interactive online, gaming, Inteligența Artificială", a explicat Daniel David.
El a mai declarat că un alt pas important va fi cel legat de programele de formare pentru profesori, pentru ca aceștia să învețe cum să predea eficient noile conținuturi.