Dragoş Petrescu, preşedintele patronatului HORA: „Nu există o taxă COVID-19 impusă de stat”

de S.T.    |    08 Iun 2020   •   18:07
Dragoş Petrescu, preşedintele patronatului HORA: „Nu există o taxă COVID-19 impusă de stat” Pixabay.com Exclusiv

Dragoş Petrescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), afirmă că industria este pregătită pentru redeschidere.

„A fost un pas mare înainte că am putut deschide la nivel de terasă. S-a dovedit că industria este pregătită și a respectat regulile luptei împotriva coronavirusului”, a spus Petrescu, luni seară, la Antena 3.

„Considerăm că nu există niciun motiv real pentru ca data de 15 iunie să nu vină cu ridicarea anumitor restricții pe terase și cu eliberarea drepturilor de a putea folosi și interiorul restaurantelor. Dacă vom avea de-a face cu un cataclism sunt de acord că nu putem lua această decizie, dar dacă ne uităm pragmatic la informațiile pe primele șapte zile, începând cu pornirea teraselor, unde avem o singură zi 4 iunie cu peste 200 de infectați nu este cazul ca în România să mai existe o astfel de restricție”, a spus Dragoş Petrescu, preşedintele patronatului HORA.

Taxa COVID în România. Câţi bani adaugă patronii de restaurante la notă. ANAF: "Nu are niciun suport legal"

Președintele HORA a vorbit despre „taxa COVID-19”.

Întrebat dacă există o astfel de taxă, Dragoș Petrescu a spus că nu există vreo taxă impusă de stat.

„Discutăm în medie de 2.000 de euro/lună costuri de conformare pentru industria restaurantelor, o sumă greu de suportat.

Anumiți operatori vor dori să recupereze acești bani din masa clienților, însă nu este o practică de dorit și de luat în seamă mai ales în condițiile în care clienții noștri nu au bani și ieșitul la restaurant nu face parte din prioritatea unei familii”, a mai spus președintele HORA.

ANAF: „Taxa aceasta nu are niciun suport legal”

Administraţia Naţională de Administrare Fiscală notează că taxa nu are niciun suport legal.

„Taxa aceasta nu are niciun suport legal. Poate fi considerată un cost comercial, ca toate celelalte, preţul unui serviciu. Bineînţeles, atâta timp cât este comunicat clientului din capul locului şi nu este aruncat la final, fără ştiinţa lui, pentru că atunci poate intra în aria Protecţia Consumatorului”, au notat responsabilii din cadrul ANAF.

Parteneri
sati
x close