Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Afacerile cu vânzări mari în pandemie: tehnici de business 2021

Afacerile cu vânzări mari în pandemie: tehnici de business 2021

Contextul pandemic a modificat, cu siguranță, felul în care funcționează afacerile mari și mici de pe tot globul. Iar situația este, în continuare, una foarte volatilă și schimbătoare.

Afacerile cu vânzări mari în pandemie: tehnici de business 2021
de Georgiana Adam    |    28 Iun 2021   •   12:22

Cu toate acestea, unele afaceri au reușit să iasă cu bine din criză, pe când altele și-au închis definitiv ușile pentru clienți. Probabil vă întrebați ce au făcut cei de la conducerea unor afaceri pentru a putea folosi noul context internațional în favoarea business-ului lor, crescându-și sau, cel puțin, menținându-și, în această perioadă complicată vânzările.

Adevărul este că mecanismele și ideile salvatoare pe care le-au folosit cei mai mari vânzători există de foarte mult timp și au fost folosite dintotdeauna, dar eficiența lor s-a văzut la scară mare abia acum, când s-a reconfigurat semnificativ mediul de afaceri. De aceea, considerăm că fiecare dintre aceste noi tactici îți poate fi de folos, indiferent dacă ești la conducerea unei afaceri mari sau vrei să pornești într-o aventură cu un start-up.

Iată câteva aspecte în care trebuie să investești timp, energie și resurse economice, pentru a fi sigur că un eventual nou val de criză nu te va afecta la fel de mult.

1. Învață să gândești în perspectivă

Primul aspect de care trebuie să fii conștient este că, germenii unei perioade de criză pot fi prevăzuți, dar acest lucru nu este suficient. Indiferent de situația lor actuală, indiferent de cât de bine merg lucrurile, afaceriștii conștiincioși și cu strategie sunt în orice moment pregătiți pentru o eventuală criză. Iată ce ar trebui să faci și tu:

  • Asigură-te că ai o echipă de profesioniști într-un departament de criză care să aibă cunoștințe și experiență în economie, PR, comunicare și management.

  • Păstrează în fondul de rezervă o sumă de bani pentru perioadele de criză.

  • Ține legătura strânsă cu analiști specialiști în economie și business și informează-te frecvent din surse naționale și internaționale din domeniul tău, pentru a putea detecta primele semne ale unei perioade complicate.

2. Adaptabilitatea e cheia

Probabil ai observat și tu că, în ultimul timp, cel mai mult au avut de câștigat afacerile care au știut să-și adapteze modelul de business la mediul online, cu toate posibilitățile pe care ți le oferă acesta. Unul dintre cele mai simple exemple este fenomenul cazinourilor online, care au din ce în ce mai mulți clienți în mediul virtual.

Dincolo de asta, dacă vrei să fii la fel de important în viața clienților tăi și în perioade de criză, asigură-te că îți faci simțită prezența prin toate mediile posibile. Investește în comunicarea online cu clienții fideli și cu cei potențiali, creează-ți un site, menține-l actualizat și rapid și asigură accesibilitatea către produsele tale și în mediul online, prin intermediul site-urilor și aplicațiilor de social media.

Aceste lucruri nici măcar nu necesită investiții enorme. Nu ai nevoie decât de câțiva oameni pricepuți în domeniu, care să știe meserie și să te ajute să implementezi aceste idei.

3. Nu neglija promovarea online

Metodele de promovare tradiționale (reclame TV, pliante printate și campaniile stradale) sunt ineficiente sau, cel puțin, prea puțin adaptabile pentru tipuri distincte de business și audienței țintă, mai ales în perioadele de criză.

De aceea, trebuie să investești din ce în ce mai mult în promovarea online, acolo unde oamenii își petrec cea mai mare parte din zi. Una dintre marile greșeli pe care le-au comis afacerile în 2020 a fost faptul că au tăiat bugetul tocmai la acest departament, ceea ce i-a deconectat total de publicul țintă, ducând ulterior la adevărate dezastre pe plan economic.

Iată câteva opțiuni de promovare pe care le-au folosit marile afaceri în pandemia din 2020, demonstrându-le astfel eficacitatea:

  • Campaniile de publicitate pe platformele de Social Media. Campaniile pe Social Media îți oferă posibilitatea să te adresezi direct publicului tău țintă, cu exact tipul de conținut potrivit afacerii tale. Deși în ultimul timp, prețurile de promovare au crescut, acest lucru nu face decât să demonstreze că mediul de publicitate este unul din ce în ce mai cerut, deci eficient pentru afaceri dintr-o multitudine de domenii.

  • Promovarea produselor prin pliante virtuale. Atunci când clienții tăi nu au posibilitatea să-ți calce pragul magazinului fizic, asigură-te că îți cunosc produsele și ofertele pe care le ai chiar și din confortul casei lor. Poți face acest lucru prin intermediul serviciilor specializate de plasare și promovare a cataloagelor de produse. Kimbino oferă parteneriate B2B, ceea ce înseamnă că oricine dorește să-și facă cunoscută gama de produse către publicul larg, poate să încarce materialele promoționale pe site. Asigură-te că realizezi niște materiale atrăgătoare, dar și deosebite, pentru a ieși în evidență dintre concurenți.

  • Setarea reclamelor pe motoarele de căutare. Gândește-te astfel – unde caută oamenii pentru prima dată când au o întrebare, curiozitate sau nevoie de un serviciu? Pe Google, bineînțeles. Chiar și doar pentru acest motiv ar trebui să iei în considerare promovarea pe Google, deși acest mediu are și zeci de alte avantaje. Fie că optezi pentru promovare plătită sau pentru optimizarea SEO cu ajutorul cuvintelor cheie și a indexării acestora, rezultatele vor apărea în timp în diferite forme – trafic pe site, mai mult timp petrecut de utilizatori pe paginile tale de produs, conversii și, în final, vânzări.

  • Crizele nu trebuie subestimate, cu siguranță, dovadă fiind impactul pe care l-a avut în 2020 pandemia asupra diverselor sectoare din economie. Doar cu titlul de exemplu, 95,4% dintre agenții economici din sectorul hoteluri și restaurante estimau, în martie 2020, că activitatea lor se va reduce cu mai mult de 25% în lunile care urmează, conform statisticilor realizate. Într-o proporție covârșitor de mare, acest lucru s-a și întâmplat, iar din această criză au ieșit cu bine afacerile care, printre altele, au recurs și la metodele de mai sus. 

 

×
Parteneri
Românii care vor fi obligați să își instaleze al doilea contor pentru energie
x close