Antena 3 CNN Economic Conținut plătit 5 sfaturi practice recomandate de Marie Kondo

5 sfaturi practice recomandate de Marie Kondo

De când a apărut și până în prezent, metoda Marie Kondo sau KonMarie a iscat o serie de controverse referitoare la păstrarea curățeniei în casele noastre.

5 sfaturi practice recomandate de Marie Kondo
de Georgiana Adam    |    18 Dec 2020   •   06:30

Se vehicula, la un moment dat, că celebra autoare recomandă păstrarea a 30 de cărți în bibliotecile personale ale adepților ei. Cu toate că emisiunea ei de pe Netflix nu sugerează acest număr, în cartea autoarei, Magia ordinii. Senzationala metoda japoneza de a-ti elibera si organiza casa, se precizează că numărul cărților din biblioteca ei personală nu a depășit cifra treizeci. Cu toate că este preferința ei personală, Marie nu indică un număr exact de cărți pe care să le păstrăm, ci mai degrabă ne îndeamnă să ținem doar acele obiecte care ne aduc bucurie.

  1. Sortarea obiectelor în funcție de utilitatea lor

Pentru a ne putea bucura de spațiul pe care ni-l dorim este important să conștientizăm că ordinea și curățenia lui fac parte din starea de bine pe care ne-o aduce locul în sine. Metoda lui Marie se bazează pe evaluarea noastră personală în raport cu obiectele și camerele pe care dorim să le eliberăm. Marie recomandă să categorisim obiectele în funcție de utilitatea lor, și anume haine cu haine, cărți cu cărți, accesorii cu accesorii și așa mai departe. Am putea spune deci, că primul sfat venit de la doamna Kondo este categorisirea obiectelor conform scopului pe care îl deservesc.

  1. Păstrarea unei ordini organizatorice a curățeniei

Apoi, tot Marie ne recomandă ordinea cu care să începem procesul de curățenie. Indicația ei ar fi să pornim de la haine, apoi cărți, hârtii și abia la sfârșit să ne ocupăm de obiectele cu valoare sentimentală cum ar fi fotografiile și alte suveniruri. Așadar, al doilea sfat al celebrei scriitoare este să păstrăm o ordine organizatorică a curățeniei.

  1. Ordonarea lucrurilor în sertare și cutii

După ce am petrecut câteva momente cu fiecare obiect din categoria lui, Marie ne îndeamnă să ordonăm lucrurile vertical în sertare și cutii. Poate părea un sfat intuitiv, dar câți dintre noi l-am aplicat înainte să îl auzim la Marie Kondo? De cele mai multe ori, sertarele sunt locurile în care aruncăm tot ce nu dorim să vedem prin casă, iar în momentul în care le deschidem, haosul și frustrarea se instalează pe chipurile noastre. Pentru a putea face față provocărilor, Marie ne sfătuiește să cumpărăm suficiente cutii cărora să le alocăm obiectele pe care dorim să le conțină. Astfel, putem nota cel de-al treilea sfat ca fiind alocarea obiectelor în cutii specifice în funcție de utilitatea lor în viața cotidiană.

  1. Reciclarea hârtiei nefolositoare

Al patrulea sfat oferit de Marie în cartea sa Magia ordinii. Senzationala metoda japoneza de a-ti elibera si organiza casa, este să reciclăm hârtiile de care nu mai avem nevoie, și aici nu înțelegem acte și alte hârtii organizatorice. Prin hârtii nefolositoare putem înțelege felicitări ce nu ne mai deservesc, ciorne, bilete de tren și metrou folosite, notițe și poate chiar desene ce nu ne mai umplu inima de bucurie. Când vine vorba de alegerea personală a lui Marie în ceea ce privește hârtiile, ea declară tranșant că preferă să le arunce pe toate. Dacă dețineți o firmă sau sunteți PFA, vă sfătuim să nu apelați la această metodă, nu de alta dar puteți avea probleme legale, mai ales că în România, statul impune un anumit nivel de birocrație.

  1. Vânzarea / donarea obiectelor inutile

Al cincilea și ultimul sfat din cartea scriitoarei japoneze este să aruncăm obiectele de care nu mai avem nevoie. Deoarece realizăm că în univers sunt multe obiecte produse în exces, noi avem altă recomandare pentru voi, și anume, donațiile către varii centre de colectare. De exemplu, dacă vreți să vă eliberați de cărțile din biblioteca personală, pe care nu le-ați mai citit de o mulțime de ani, puteți apela la anticariatele online. Acestea au echipe de achiziții pentru cărțile pe care nu vi le mai doriți, motiv pentru care puteți apela la serviciile lor de colectare a cărților și, astfel, să reușiți în tot acest proces să obțineți și un mic profit, mai degrabă decât să aruncați volumele de care nu mai aveți nevoie. Așa că, dacă alegeți să vindeți sau să donați cărțile unui anticariat, veți experimenta o metodă practică și lucrativă de a vă bucura de spațiul pe care încercați să îl organizați.

Sperăm ca această metodă de organizare să va ajute să vă curățați spațiile și să vă aducă fericirea.

×
Parteneri
Cătălin Cîrstoiu ar urma să îşi retragă candidatura
x close