Antena 3 Emisiuni News Hour with CNN Primul episod din campania "România, Drum Închis"

Primul episod din campania "România, Drum Închis"

de Alex Vlădescu    |    29 Iun 2021   •   00:14
Primul episod din campania "România, Drum Închis"

Se lucrează intens la autostrăzile României. Pe hârtie. În realitate, pe şantiere bate vântul. La mult lăudata autostradă care înconjoară Bucureştiul, reporterii News Hour with CNN au găsit doar 20 de muncitori. Directorul Companiei de Drumuri ştie, însă, altceva de la constructori: că pe şantiere sunt zeci de angajaţi.

În acest ritm, Bucureştiul va rămâne mulţi ani de acum încolo singura capitală europeană fără o autostradă de centură.

Autostrada de Centură a Bucureştiului va avea 101 kilometri şi va fi împărţită în două: jumătatea de nord si jumătatea de sud. Practic, un inel care va înconjura nu doar Capitala, ci şi actuala şosea de centură. Am mers să vedem cum evoluează lucrările în teren.

Urmăriţi primul episod din campania "România, Drum Închis"

"Suntem pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Sud, care are acelaşi constructor ca pe lotul al doilea din A0 Sud, undeva la 17 km contractaţi încă din luna august a anului 2019. Din păcate, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat abia în luna februarie a anului acesta. Dar aşa cum vedem pe teren nu s-a turnat nici măcar pic de asfalt", a prezentat Alex Vlădescu, reporter Antena 3.

Mergem cu imaginile la directorul general al Companiei de Drumuri. O găsim pe Mariana Ioniţă la birou, pregătită cu informări actualizate de la constructori.

Dialog între reporterul Alex Vlădescu şi Mariana Ioniţă, director general al CNAIR

Reporter: În acest moment, unde se lucrează pe partea de Sud?

Ioniţă: Pe loturile 1 şi 2!

Reporter: Eu am fost azi pe lotul 1 şi nu se lucrează.

Ioniţă: Păi, nu se lucrează atât de bine!

Reporter: Hai să vă arătăm imaginile.

Pe hârtie, se lucrează de zor. Aflăm chiar că pe lotul respectiv ar trebui să fie zeci de muncitori care să asfalteze.

Reporter: Deci, atât avem. Nu sunt muncitori, nu e nimic pe lotul 1!

Ioniţă: Da, deci eu am aşa. Pe lotul 1 personalul este de 55 de muncitori pe săptămâna asta. Da, deci, întradevăr, nu este o activitate!

În prima dimineaţă. Da, deci au început acum mai puţin de o lună. În dimineaţa acestei zile, la ora 8.30, m-am văzut cu directorul general al acestei firme ca să înţelegem ce probleme au. Problema principală este materialul acesta de umplutură", a spus Mariana Ioniţă, director general al CNAIR.

Continuăm vizita pe şantierul A0. 

"Contractul pentru lotul al doilea al autrostrăzii de centură a Bucureştiului, zona de Sud, a fost semnat în vara anului trecut, în luna august, iar astăzi, la aproape un an distanţă, din păcate, stadiul lucrărilor pe şantier se ridică la 15%. Nici muncitori nu prea sunt, undeva la 20 de oameni pe tot şantierul", a prezentat Alex Vlădescu, reporter Antena 3.

Loturile 2 şi 4 din A0 Nord sunt acum abia în faza de proiectare. Celelalte două încă nu au un constructor desemnat. La fel se întâmplă şi cu lotul 3 din A0 Sud - se află în faza de proiectare.

Toţi cei 101 kilometri ne vor costa aproximativ 1 miliard de euro

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunţat în interviul acordat în exclusivitate pentru News Hour With CNN, că Autostrada de Centură, "A0 Sud ar trebui să fie gata în 2023".

În caz contrar, riscăm să pierdem investitorii locali care îşi pot muta afacerile peste graniţă, unde infrastructura nu există doar pe hârtie. 

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

x close