Antena 3 CNN Emisiuni Antena 3 CNN News Hour with CNN "Dacă nu eşti atent, îţi zboară dinţii din gură!": Şinele de tramvai din Bucureşti au devenit adevărate trambuline

"Dacă nu eşti atent, îţi zboară dinţii din gură!": Şinele de tramvai din Bucureşti au devenit adevărate trambuline

Şinele de tramvai din Bucureşti au devenit adevărate trambuline pentru zeci de mii de călători. Nu există săptămână fără deraieri sau tamponări, iar oamenii ridică din umeri şi fac glume pe seama absurdului.

"Dacă nu eşti atent, îţi zboară dinţii din gură!": Şinele de tramvai din Bucureşti au devenit adevărate trambuline
Sursa foto: Hepta
de Radu Tiliță    |    26 Aug 2023   •   13:07

Edilul Capitalei susţine că la finalul anului 2024 vom avea 30 de kilometri modernizaţi, de 30 de ori mai mult decât la ultimul tronson, dat în folosinţă în mandatul său. Lucrarea ar fi imposibilă din două motive: lipsa banilor şi noua legislaţie administrativă impusă chiar de Nicuşor Dan.

Bucureștiul dispune de o cale de rulare de 150 de km, doar că o treime este nemodernizată, iar călătorii se țin bine de scaune când ajung să circule pe cele mai vechi linii din București. 

Modernizarea șinei de tramvai are o istorie a parte a mandatului Nicușor Dan. Pe linia 1 din Capitală, cea mai lungă din București, aproximativ un km a fost dat în folosință în aproximativ un an şi jumătate. Primarul ne promite că în aceeași perioadă de timp va repara 30 de km. 

Dacă anul trecut Nicușor Dan spunea că la finalul mandatului său nu vom mai avea șine nemodernizate, cu un an înainte de alegeri a decis că se pot face doar 30 de km, cu o estimare extrem de pozitivă.

“Estimez că în 3 săptămâni putem să atribuim, să semnăm, după care urmează o o proiectare de șase luni și după aceea 12 luni de execuție. Asta este, ăștia sunt termenii contractuali”, a declarat primarul general al Capitalei zilele trecute.

Consilierii generali spun că această modernizare nu poate avea loc într-un timp atât de scurt, chiar din cauza primarului general care a blocat documentațiile de tip PUZ. 

“Documentațiile de urbanism cu care dânsul se lăuda prevedeau inclusiv modernizarea acestor linii de tramvai. În acest moment, aceste lucrări de investiții nu pot fi executate, datorită faptului că trebuie elaborată o documentație, o documentație de urbanism de tip PUZ, prin care aceste lucrări mari de infrastructură să fie rezolvate”, precizează Marius Pavel, consilier general.

Între timp, călătorii au ajuns să facă haz de necaz, sătui de modul în care au ajuns să călătorească cu transportul în comun. 

“Dacă nu ești atent, îți zboară dinții din gură”, spune unul dintre călători. 

Pentru a duce la final aceste modernizări, primăria ar trebui să investească aproximativ 500 de milioane de euro, de care nu dispune. 

Edilul susține că se gândește serios la un împrumut eșalonat care să achite astfel de lucrări. 

×
Subiecte în articol: sine tramvai București Nicușor Dan
Parteneri
Ploile și vijeliile se extind chiar înainte de Paște!
x close