Antena 3 Emisiuni News Hour with CNN Taxe noi pentru români, în Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă

Taxe noi pentru români, în Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă

de Alex Vlădescu    |    03 Iun 2021   •   18:29
Taxe noi pentru români, în Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă

Românii se pot aştepta la noi taxe. Pentru cele aproape 30 de miliarde de euro - fonduri europene - vom plăti cu vârf şi îndesat. În programul prin care Guvernul vrea să schimbe faţă României până în 2026 s-au "strecurat" şi noi biruri. În plus, vom munci şi mai mult, iar vârsta de pensionare va creşte.

În documentul stufos trimis la Bruxelles, de 1203 pagini plus anexe, adică mult lăudatul Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă, au apărut şi primele noi taxe, culmea ale Guvernului care promitea că nu va creşte niciun impozit şi nu va introduce niciun nou bir.

Prima: înmatricularea maşinilor mai vechi de 15 ani va fi taxată. Nu ştim exact cum şi nici cu cât, pentru că Executivul nu a explicat. Doar ministrul Mediului a declarat că trebuie găsită o formulă pentru taxarea poluării: fie o taxă pe maşina care poluează introdusă în impozit, fie o rovinietă în oraşele poluate. Nu este încă nimic decis.

Taxa 2 care apare în document: taxarea ecologică pentru toate autovehiculele. Nici aici nu ştim cum va fi aplicată.

Taxa 3: transportatorii nu vor mai plăti rovinietă, ci o taxă pe suta de kilometri. CG2 Contribuţia la Pilonull II de pensii va creşte până în 2024 la 4,75% pentru 7 milioane de angajaţi. Iar majorarea vârstei de pensionare este tot mai aproape. Ne vom putea pensiona la 70 de ani, opţional, cel puţin la început. Se lucrează şi la majorarea vârstei obligatorii de pensionare. Femeile vor ieşi la pensie la 65 de ani, în 2030, la fel ca bărbaţii, a declarat ministrul Muncii.

Transportatorii și șoferii profesioniști spun că statul și guvernanții ar trebui să repare drumurile mai întâi, apoi să vină cu taxe suplimentare sau să le modifice pe cele actuale.

Transportatorii nu mai pot suporta asemenea taxe în cond în care ne obligă să mergem pe nişte drumuri să nu le zic improvizate.

"Cu alte cuvinte, vom plăti mai mult pentru ceva mai prost, pentru o ofertă mai proastă. Dacă un transportator român plăteşte în momentul de faţă aproximativ 1200 de euro pe an, pentru utilizarea acestei nenorocite de infrastructuri din România, fără o autostradă care să lege vestul de est, va plăti ori 10, aşa la un calcul sumar", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei operatorilor români de transport, FORT.

 Nemulţumiri sunt şi în tabăra şoferilor care ar putea plăti mai mult pentru maşinile second-hand.

Deşi chiar Ministrul Mediului a menţionat o posibilă taxă locală auto, premierul susţine în continuare că măsurile vor fi de "descurajare" a achiziţiei de maşini la mâna a doua.

Până atunci, şoferii rămân descurajaţi de gropi. Iar pentru drumuri bune, mai avem de aşteptat.

Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă vom construi peste 400 de km de autostradă până în 2026. Dar, sunt cu 200 mai puţini decât ne-au promis iniţial.
 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
x close