Dacă submarinul a pierdut alimentarea cu electricitate, cei de la bord sunt înconjurați de frig și întuneric, temperatura apei oceanice fiind puțin peste zero grade Celsius.
Apoi, pe măsură ce oxigenul se diminuează, în spațiul limitat al submersibilului se acumulează dioxid de carbon. Acest gaz rezultat în urma respirației umane dă dureri de cap și crește ritmul cardiac.
Cei care s-au îmbarcat duminică, pe Titan, sunt (foto următoare, de la stânga la dreapta) omul de afaceri britanic Hamish Harding, omul de afaceri britanic de origine pakistaneză Shahzada Dawood, fiul său, Suleman Dawood, exploratorul francez Paul-Henri Nargeolet și Stockton Rush, directorul general al OceanGate Expeditions.
Aceasta din urmă este compania care operează submersibilul Titan și organizează excursii costisitoare la epava Titanicului.
Eforturile de căutare și salvare au fost recalibrate după detectarea, cu ajutorul balizelor acustice, a unor zgomote în adâncuri.
Citește și: Titanic, transatlanticul blestemat, apare în fața lumii așa cum nu a mai făcut-o vreodată
Însă David Gallo, reprezentantul companiei care deține drepturile exclusive de salvare în zona epavei Titanicului - epava pe care cei de pe Titan doreau să o 'viziteze' - se teme că se va repeta situația din cazul zborului MH370.
Epava aparatului dispărut în martie 2014 nu a fost găsită, în pofida amplelor eforturi internaționale de căutare.
"Când am auzit prima dată despre bubuituri (zgomotele detectate de salvatori, n.r.) mi-am spus: 'O, nu, o luăm de la capăt'. În operațiunile de căutare ale MH370 am auzit bubuituri destul de des și întotdeauna s-a dovedit a fi altceva", a explicat Gallo.
Contraamiralul John Mauger, comandant al Gărzii de Coastă americane, a confirmat că, după detectarea sunetelor în ocean, Comandamentul Internațional unificat care gestionează operațiunile de salvare a submersibilului Titan a redirecționat în zona zgomotelor cele două vehicule operate de la distanță pentru căutarea în apă și o navă de suprafață echipată cu sonar.
În acest context, un robot de producție franceză ce se poate scufunda până la adâncimi de 6.000 de metri urmează să ajungă miercuri seară în zona în care se află epava Titanicului.
Robotul "Victor 6000" se află la bordul vasului francez de explorări maritime Atalante și va dispune de o fereastră de timp limitată pentru a putea găsi și, eventual, interveni pentru eliberarea submersibilului.
Rezerva de aer a acestuia se termină joi dimineața, în jurul orei 10:00 GMT (ora 13 în România).
Foto: fotografie-detaliu, nedatată, a submersibilului dispărut