Antena 3 CNN Externe Noi detalii din cazul submarinului care a făcut implozie în Oceanul Atlantic | Dezvăluirile unui fost consilier OceanGate

Noi detalii din cazul submarinului care a făcut implozie în Oceanul Atlantic | Dezvăluirile unui fost consilier OceanGate

Apar noi detalii din cazul submarinului care a făcut implozie în Oceanul Atlantic, după o expediție eșuată la epava Titanicului. Ce spune un fost consilier al companiei OceanGate.

Noi detalii din cazul submarinului care a făcut implozie în Oceanul Atlantic | Dezvăluirile unui fost consilier OceanGate
Sursa foto: Hepta | Profimedia
de Claudia Popovici    |    03 Iul 2023   •   18:57

Noile detalii vin dintr-un raport despre ultima scufundare fatală a Titanului, dezvăluite de Rob McCallum, un consultant de expediții care a oferit anterior consultanță OceanGate în materie de marketing și logistică.

Potrivit acestuia, submarinul Titan al companiei OceanGate a lansat balastul și a încercat să urce cu câteva momente înainte de implozia în Oceanul Atlantic.

"Raportul pe care l-am primit imediat după eveniment - cu mult timp înainte de a fi depășit termenul - a fost că submarinul se apropia de 3.500 de metri", a declarat Rob McCallum, fostul consilier OceanGate pentru  The New Yorker.

Submersibilul Titan a pierdut contactul cu nava-mamă pe 18 iunie, la aproximativ o oră și jumătate de la începerea călătoriei sale care transporta cinci persoane spre epava Titanicului, aflată la aproximativ 13.000 de metri sub apă.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Autoritățile încă investighează implozia și, în prezent, nu se știe exact cât de conștienți erau cei cinci pasageri de pericolul iminent sau dacă au fost avertizați în prealabil cu privire la eșecul submersibilului.

Citeşte şi: Rămășite umane găsite în interiorul submarinului care a făcut implozie în Oceanul Atlantic

Cine este Rob McCallum

Rob McCallum este cofondatorul companiei de expediții de aventură EYOS Expeditions. El a condus anterior scufundări la epava Titanicului și în alte locuri de mare adâncime. Dar spre deosebire de Titan, nava sa a primit aprobări pentru a atinge adâncimi extreme de către societatea de clasificare marină DNV.

Reamintim că, în 2015, OceanGate a anunțat că a construit primul său submersibil, în colaborare cu Laboratorul de Fizică Aplicată al Universității din Washington. De fapt, a fost în mare parte o reparație cosmetică și electrică.

Lahey și partenerii săi au construit nava de bază, numită Lula, pentru o organizație nonprofit portugheză de cercetare marine cu aproape două decenii în urmă. Avea o carcasă sub presiune care avea forma unei capsule și era făcută din oțel, cu o fereastră mare acrilică la un capăt. A fost proiectat să nu depășească cinci sute de metri - o adâncime confortabilă de croazieră pentru submarinele militare.

Citeşte şi: "A fost o călătorie kamikaze" | Un fost pasager al submarinului Titan rupe tăcerea. Detalii incredibile despre aventura din adâncuri

OceanGate l-a numit acum Cyclops I. Majoritatea submersibilelor au sisteme de control duplicat, care funcționează cu baterii separate - în acest fel, dacă un sistem eșuează, celălalt încă funcționează. Dar, în timpul reamenajării, inginerii de la Universitatea din Washington au proiectat Cyclops I să ruleze de la un singur controler PlayStation 3.

„Stockton este foarte interesat să poată antrena rapid piloți”, a spus Dave Dyer, inginer principal, într-un videoclip publicat de laboratorul său. Un alt inginer s-a referit la el drept „o combinație de volan și pedală de accelerație”.

Într-o zi, McCallum a urcat în Cyclops pentru o scufundare de probă într-un port. Acolo, l-a cunoscut pe pilotul șef, David Lochridge, un scoțian care a petrecut trei decenii ca pilot de submersibil și inginer — mai întâi în Royal Navy, apoi ca antreprenor privat.

Lochridge lucrase peste tot în lume: la parcuri eoliene offshore din Marea Nordului, la instalațiile de cabluri submarine în oceanele Atlantic, Indian și Pacific, la probele submarine cu echipaj cu Marina Suedeza, la operațiunile de salvare submarină pentru marinele Marii Britanii și Singapore. Dar, în timpul procesului portuar, submarinul Cyclops a rămas blocat în apă la mică adâncime.

Citeşte şi: Ce a putut cauza implozia submersibilului Titan | Dr. Constantin Ciorobea, contraamiral de flotilă, explică

„A fost amuzant, pentru că erau patru operatori foarte experimentați în submarin, blocați la douăzeci sau douăzeci și cinci de picioare, și a trebuit să stăm acolo câteva ore în timp ce ei se descurcau”, și-a amintit McCallum.

Îi plăcea și avea încredere în Lochridge. Dar, despre submarin, el a spus: „Chestia asta este periculoasă”, a mai spus el potrivit sursei citate. 

×
Subiecte în articol: submarin implozie oceanul Atlantic
Parteneri
Incendiu puternic la locomotiva unui tren cu zeci de călători, în gara Hodoni din Timiș
x close