?Dezbaterea asupra învăţării unei limbi se centrează în jurul întrebării despre cât de multe informaţii specifice unei limbi sunt înmagazinate în creierul copilului şi cât din cunostinţele lingvistice asimilate de copii pot fi explicate de sistemele de învăţare generale?, a spus James McClelland, profesor de psihologie la Universitatea Stanford. McClelland spune că programul său pe computer sprijină teoria conform căreia copiii sortează sistematic sunetele înainte de a întelege structura unei limbi. Dezvoltând unele idei existente, el împreună cu o echipă internaţională de cercetători a dezvoltat un model pe computer care reproduce procesele din creierul unui copil când încearcă să înveţe să vorbească. Cercetătorii au testat modelul prin expunerea la ?sesiuni de training?, constând în analizarea covorbirilor în engleză şi japoneză dintre mame şi copii.
Aceştia au descoperit că computerul a fost capabil să înveţe vocalele de bază împreună cu copilul. ?Computerul învaţa câte sunete există. Îşi dă seama de acestea. Iar dacă computerul o poate face, şi un un copil poate", a spus McClelland.
SmartNews
Ştiri video recomandate