Primul restaurant de tip fast-food în care clienții sunt serviți de către roboți. Comanda ajunge la persoana potrivită prin sistemul de recunoaștere facială

de Claudia Simion    |    22 Iun 2020   •   12:00
Primul restaurant de tip fast-food în care clienții sunt serviți de către roboți. Comanda ajunge la persoana potrivită prin sistemul de recunoaștere facială Pexels

Unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante de tip fast-food din lume a deschis un local la Moscova în care servirea se realizează exclusiv de către roboți. Este vorba de faimosul KFC.

Decizia a fost luată în contextul pandemiei de coronavirus pentru a limita răspândirea infecției. Astfel, angajații nu mai intră deloc în contact cu clienții.

Un braț robotizat, creat special, ridică comenzile de pe o bandă și le plasează într-un punct de colectare de unde pot fi ridicate de către clienți. Acest sistem folosește recunoașterea facială.

În momentul în care un client plasează comanda, o cameră îi colectează datele biometrice. Apoi la punctul de colectare a alimentelor, sistemul recunoaște expresia facială și comanda e livrată clientului potrivit.

"Este un tip modern de restaurant, pe care l-am deschis ca incubator pentru idei, inovație, tehnologie. Prin urmare, este un experiment legat de cum vedem noi viitorul digital, despre cum ar trebui restaurantele să lucreze, despre cum ar trebui roboții să interacționeze cu clienții noștri", a explicat Dmitry Ageev, directorul tehnologiilor informaționale inovatoare.

Comanda este plasată fără ajutorul unui vânzător, ceea ce face tot procesul, includiv plata cash sau card, să fie automat. Bineînțeles, mâncarea este pregătită de oameni.

„Dacă te uiţi la orice altă industrie, orice sector al pieţei, vei vedea peste tot dezvoltarea procesului de digitalizare. Ar fi ciudat să nu se întâmple acest lucru şi în sectorul serviciilor alimentare”, spune Irina Gushchina, director agenție de PR, potrivit wnyt.

Oamenii se tem că vor fi înlocuiți de roboți și își vor pierde job-urile

Mulți se tem de faptul că munca oamenilor va fi înlocuită cu cea efectuată de roboți și că aceștia își vor pierde locurile de muncă. Reprezentanții lanțului de restaurante tip fast food explică faptul că, de fapt, numărul angajaților nu se va reduce, ci sarcinile lor vor fi schimbate. 

„Aşa cum ne arată experienţa, introducerea inovaţiilor schimbă tipul de joburi şi sarcinile care le revin angajaţilor”, a mai spus Irina Gushchina.

Kentucky Fried Chicken este unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante de tipul fast-food din lume. Primul restaurant kfc a fost deschis în anul 1952, în Kentucky, Statele Unite. În prezent, sunt peste 23.000 de restaurante KFC în mai mult de 135 de țări de pe tot globul.

Restaurantul din Moscova este primul care a introdus acest sistem automat de livrare a comenzii. E de așteptat ca această schimbare să fie implementată și în alte restaurante din lume.

Parteneri
sati
x close