Antena 3 CNN Life Știinţă Rușii, experiment controversat de modificare a atmosferei

Rușii, experiment controversat de modificare a atmosferei

Sursa foto: foto: Pixabay.com
21 Dec 2018   •   19:56

China şi Rusia ar fi realizat o serie de experimente controversate prin intermediul undelor radio cu frecvenţă înaltă, pentru a modifica atmosfera Pământului.

Din cadrul staţiei numite Sura Ionospheric Heating Facility, din apropierea oraşului Vasilsursk, cercetătorii ruşi au emis unde radio cu frecvenţă înaltă pentru a modifica ionosfera, în timp ce satelitul Seismo‐Electromagnetic al Chinei măsura efectele modificărilor plasmei din orbită, scrie Descoperă.

Conform Science Alert, nu este pentru prima oară când o astfel de cercetare a fost realizată, dar informaţiile privind acţiunile Chinei şi Rusiei publicate într-un articol recent din South China Morning Post stârnesc îngrijorarea privind potenţialele aplicaţii militare ale acestei tehnologii.

Ionosfera şi gazul ionizat sau plasma din interiorul ei sunt cruciale pentru comunicaţiile radio. Prin modificarea selectivă a particulelor ce compun această parte superioară a atmosferei, cercetătorii şi chiar guvernele ar putea, teoretic, să accelereze sau să blocheze semnalele radio cu rază lungă.

Chiar şi aceste experimente preliminare, realizate în iunie, au efecte extreme. În cadrul unuia dintre experimente, zona afectată de modificarea ionosferei se întindea pe 126.000 de kilometri pătraţi. În cadrul unui alt test, gazul ionizat din atmosferă a ajuns la o temperatură de 100 de grade Celsius. Cei implicaţi susţin că cercetarea are doar un scop ştiinţific şi este inofensivă pentru atmosferă.

ANM anunţă temperaturi de vară: "Să ne bucurăm de acest weekend"