Antena 3 CNN Life Viață sănătoasă Abuzul asupra copiilor poate lăsa cicatrici la nivelul molecular al victimei

Abuzul asupra copiilor poate lăsa cicatrici la nivelul molecular al victimei

04 Oct 2018   •   12:55

Un studiu de la Harvard a dovedit faptul că un abuz în copilărie poate cauza mai mult decât traume psihice: abuzul poate fi resimțit la nivelul ADN-ului.

Studiile efectuate pe mai mulți bărbați au arătat că există diferențe în codul genetic al persoanelor care au fost abuzate și al celor care nu au trecut printr-o astfel de experiență. Diferența cea mare a fost găsită în sperma participanțiilor, care a reușit să diferențieze între victime și non-victime.

Aceste schimbări arată că o traumă poate fi resimțită o viață întreagă și mai mult, poate fi trecută mai departe, la generațiile următoare. „Methylation” este un proces prin care o structură genetică este schimbată prin înlocuirea unui atom cu un mettil în ramura de ADN.

Deși cercetarea acestui proces este încă în primă fază, oamenii de știință cred că este influențat de experiențele de viață și mediul din jur. Procesul este încă unul misterios care îi fascinează pe oamenii de știință, iar testele pe șoareci au arătat că această modificare în compoziția spermei duce la probleme de sănătate ale puilor.

Această descoperire ar putea ajuta și în mediul legal: "Methylation începe să fie privit ca un instrument util în investigațiile penale deoarece oferă anchetatorilor o vârstă aproximativă a persoanei care a lăsat în urmă o probă ADN", au explicat cercetătorii.

Sursă: The Independent