Antena 3 CNN Politică Q&A. Adevărată faţă a lui Traian Băsescu

Q&A. Adevărată faţă a lui Traian Băsescu

Q&A. Adevărată faţă a lui Traian Băsescu
Sursa foto: Foto: Agerpres
de S.T.    |    18 Oct 2014   •   23:20

Sâmbătă seară, în cadrul emisiunii "Q&A", Alessandra Stoicescu a prezentat telespectatorilor săi cum i-a călăuzit securitatea paşii în carieră lui Băsescu.

Iată ce spune istoricul Marius Oprea despre adevărată faţă a lui Traian Băsescu
:

"Traian Băsescu ajungea, în 1981, comandant de navă, la capătul unui examen despre care se spune că a durat numai 5 minute: nu numai datorită capacităţilor sale şi a împrejurărilor excepţionale despre care am vorbit, ci şi susţinerii de care, aşa cum se spunea printre colegii săi, tînărul ofiţer se bucura. Avea „pile“ şi era unul dintre cei care nu-şi puneau nici un fel de problemă în legătură cu reînnoirea carnetului de navigator, permisul de ieşire în apele internaţionale, acordat practic de Securitate fiecărui marinar. (...) În iunie 1984, Traian Băsescu era elogiat de organul de presă al partidului, Scînteia, sub titlul „Patru decenii de înfăptuiri revoluţionare. Portul Constanţa şi oamenii lui“, fiind menţionat printre comandanţii „a căror faimă este recunoscută pe nemărginirea albastră a mărilor şi oceanelor lumii“.(...) Cît a fost comandantul navei-amiral a flotei de petroliere a României socialiste, relaţiile „de serviciu“ ale lui Traian Băsescu cu Securitatea s-au intensificat. (...)Familiar cu demnitarii comunişti, Traian Băsescu depăşise, credem, odată cu urcarea la bordului navei „Biruinţa“, statutul de simplu colaborator al Securităţii, care se presupune că l-ar fi avut în anii studenţiei la marină, cînd fusese racolat. Din 15 august 1979, aşa cum foarte probabil ştia, dosarul său de colaborator al Securităţii nu mai exista. Avea, de acum, un alt statut. Nu mai era o unealtă docilă şi temătoare a regimului, ci parte a lui. A puterii lui. Foarte posibil ca această accedere într-un nou statut să se fi petrecut încă după întoarcerea acasă a navei „Argeş“ din aventuroasa sa călătorie, care s-ar fi putut sfîrşi într-o tragedie financiară, dar şi umană, pentru flota comercială a României. Cu certitudine, în noua calitate de comandant al „Biruinţei“, se bucura de toate onorurile. În presa locală de partid, cotidianul Dobrogea nouă din 7 martie 1985 îi dedica un articol pe pagina 2, intitulat „Portret de marinar. Omul potrivit la locul potrivit“: „Cu doar cîteva luni înainte de a împlini 33 de ani, Traian Băsescu primea comanda navei-amiral a Întreprinderii de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM, petrolierul-gigant «Biruinţa» de 150.000 tdw, abia ieşit din şantier. Adevărată mîndrie a navaliştilor români, «Biruinţa» este de fapt o realizare tehnică de excepţie. Ne închipuim deci că opţiunea conducerii flotei comerciale pentru ofiţerul căruia să i se încredinţeze sarcina şi resposabilitatea de a naviga la puntea de comandă a «Biruinţei» nu era întîmplătoare. Nici faptul că, de doi ani de zile consecutiv, Traian Băsescu ocupă locul I la concursul profesional «cea mai eficientă şi îngrijită navă» nu este întîmplător".

Vezi AICI ediţia integrală a emisiunii "Q&A cu Alessandra Stoicescu".

×
Subiecte în articol: Securitate
Parteneri
România, de 20 de ani în NATO. Mesajul premierului Marcel Ciolacu
x close