×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Catastrofa de la Ciurea, cel mai grav accident feroviar din România. Aproape 1.000 de suflete au pierit

de   •  
Catastrofa de la Ciurea, cel mai grav accident feroviar din România. Aproape 1.000 de suflete au pierit 407
Foto: Facebook/ Istorie romaneasca in fotografii
Cel mai grav accident feroviar din România a avut loc în anul 1917, în plină desfăşurare a Primului Război Mondial. Aproape o mie de suflete au pierit la data de 13 ianuarie, în Gara Ciurea. Trenul, format din 26 de vagoane, era încărcat până la refuz cu soldaţi şi civili care se retrageau spre Moldova pentru a ieşi din calea armatelor Puterilor Centrale.

Cum s-a produs catastrofa

Trenul era neîncapator pentru numărul mare de persoane care stăteau chiar şi între tampoanele de legătură. Frânele au fost testate chiar şi în ultima staţie înainte de Ciurea. Totul parea că funcţionează fără nici o problemă.

Totuşi, în apropierea gării Ciurea, trenul a urcat o pantă şi, în momentul coborârii, frânele au cedat. Existau frâne manuale, dar din cauza aglomerării mecanicii nu au putut ajunge la ele.

Trenul a intrat în gară cu o viteză foarte mare. Pe linia 1 staţionau vagoanele cu pacură. A fost activat macazul astfel încat trenul să intre spre dreapta pe linia 2 şi să se evite coliziunea. Din cauza vitezei şi unghiului foarte mare de cotire, doar locomotiva şi încă un vagon au reuşit să treacă. Celelalte au deraiat, mai puţin două vagoane care au rămas pe linie.

Cel puţin unul dintre vagoane s-a ciocnit de cisternele pline de combustibil. Imediat s-a declanşat o explozie şi a urmat un incediu enorm.



Sute de cadavre, printre metalele contorsionate

Sute de cadavre au fost găsite printre metalele contorsionate ale garniturii. Victimele au fost înşirate în apropierea gării şi s-au făcut nenumărate apeluri la oameni pentru a ajuta la descoperirea identităţii victimelor. Foarte puţine victime au fost identificate.

La aproape 500 de metri de gara Ciurea, a fost săpată o groapă comună uriaşă pentru adapostirea rămăsiţelor tuturor celor ce nu au putut fi identificaţi.

Mormântul acesta există şi în ziua de astăzi.

De ce nu a fost investigat corespunzător accidentul

Mai multe semne de întrebare în legatură cu acest accident feroviar au rămas până în ziua de astăzi. Nu s-a putut înţelege motivul pentru care primul set de frâne a cedat la coborâre, desi fusese verificat înainte şi nici de ce linia 1 era ocupată de garnitura de cisterne, când aceasta trebuia să fie liberă.

În presa vremii nu apar foarte multe detalii legate de acest incident feroviar din cauza interdicţiei impuse de Guvern. Autorităţile au limitat răspândirea detaliilor legate de magnitudinea dezastrului de la Ciurea.

Populaţia era deja demoralizată de mersul nefavorabil al războiului şi o astfel de ştire ar fi avut cu siguranţă consecinţe negative asupra stării de spirit. Totuşi, ce este de neînteles este motivul pentru care, ulterior, nu a fost efectuată nicio o ancheta oficială asupra evenimentelor din gara Ciurea.






 

sati