AIG nu îşi mai permite să fie sponsorul lui Manchester United

21 Ian 2009   •   15:40
AIG nu îşi mai permite să fie sponsorul lui Manchester United Paul Scholes, fotbalist MAnchester United

Compania americană de asigurări, AIG, este afectată foarte puternic de criza financiară, motiv pentru care nu va mai avea suficiente fonduri pentru a prelungi înţelegerea de sponsorizare cu Manchester United, scadentă în 2010. Din acest motiv, campioana Europei a început să îşi caute, deja, un alt sponsor principal.
Gigantul AIG a scăpat de faliment doar datorită faptului că statul american a decis să intervină, donând nu mai puţin de 150 de miliarde de dolari companiei aflate în comă în acel moment. Balonul de oxigen a resuscitat AIG, aceasta aflându-se în reorganizare în acest moment. Totuşi, managerii asiguratorului nu vor să arunce bani, renunţând, la prelungirea angajamentelor cu clubul englez de fotbal, Manchester United.
Pentru a apărea pe faţa tricourilor "Diavolilor Roşii", AIG plătea 14 milioane de lire sterline pe sezon, sumă care este, acum, mult mai preţioasă pentru conducătorii societăţii decât publicitatea obţinută pe această cale. Actualul contract se va termina în mai 2010, moment din care United trebuie să îşi găsească un alt sponsor, conform news.bbc.co.uk.
Un mare semn de întrebare atârnă, totuşi, deasupra celui de-al doilea contract dintre cele două părţi. În prezent, AIG asigură administrarea MU Finance, partea clubului care se ocupă cu operaţiunile financiare. Pentru acest privilegiu, americanii plăteau încă 5 milioane de lire sterline pe an, fiind greu de prevăzut acum dacă se va prelungi această înţelegere. Potrivit contractului cu durata de 6 ani şi jumătate, AIG a putut acorda poliţe de asigurare, carduri de credit şi contracte de ipotecă sub brandul MU Finance.
Decizia AIG obligă gruparea din Manchester să îşi găsească noi colaboratori. În orice caz, din punctul de vedere al publicităţii, Manchester United este, în acest moment, o mină de aur pentru companiile care dispun de lichidităţi. Directorul executiv al grupării engleze, David Gill, a fost persoana care a confirmat aceste informaţii, el spunând că se caută un nou brand pentru partea din faţă a tricourilor de joc. Compania producătoare a echipamentelor de joc este, şi ea, interesată de evenimente, deoarece s-a văzut pusă în situaţia de a trebui să regândească asptectul tricourilor.
Criza financiară a împins, deja, compania de asigurări AIG spre renunţarea la contractul de sponsorizare cu echipa de Cupa Davis la tenis a Statelor Unite.
Antena3.ro

x close