Antena 3 CNN Life Știinţă DOVADA care schimbă ce se credea până acum despre GENEZA Universului. Ce s-a întâmplat la o secundă după Big Bang

de O.P.    |    21 Mar 2014   •   09:58

Prima dovadă directă a producerii fenomenului de inflaţie cosmică - o perioadă de expansiune rapidă produsă la o fracţiune de secundă după Big Bang (explozia primordială) - susţine şi ideea că Universul nostru este doar unul dintr-o multitudine de universuri, conform unui material publicat de SPACE.com.

La începutul acestei săptămâni oamenii de ştiinţă au anunţat o nouă descoperire care reprezintă prima dovadă directă a existenţei undelor gravitaţionale primordiale - pulsaţii în spaţiu-timp generate la extrem de puţin timp după momentul zero, al naşterii Universului. Dacă aceste rezultate vor fi confirmate, ele vor demonstra cu certitudine că spaţiu-timpul s-a extins cu o viteză de multe ori superioară vitezei luminii, la o fracţiune de secundă după Big Bang, acum 13,8 miliarde de ani.

Noul studiu susţine şi teoria conform căreia Universul nostru face parte dintr-un Multivers. Conform acestei teorii, în momentul în care Universul a crescut exponenţial, în prima fracţiune infinitezimală de secundă după Big Bang, anumite părţi ale spaţiu-timpului s-au extins mai repede decât altele. Acest lucru ar fi putut duce la crearea unor "bule" de spaţiu-timp care apoi s-au dezvoltat, transformându-se în alte noi universuri. Universul cunoscut are propriul set de legi fizice, în timp ce alte universuri ar putea avea alte legi fizice, conform conceptului de Multivers.

"Este greu să construim modele ale inflaţiei cosmice care să nu conducă la ideea existenţei unui Multivers", susţine Alan Guth, fizician în cadrul Massachusetts Institute of Technology (MIT), care nu a participat la acest studiu.

Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN