Antena 3 Actualitate Corpul de control al premierului nu mai face față volumului de muncă. Mai multe posturi și direcții vor fi înființate

Corpul de control al premierului nu mai face față volumului de muncă. Mai multe posturi și direcții vor fi înființate

de Adelina Miron    |    21 Sep 2021   •   21:15
Corpul de control al premierului nu mai face față volumului de muncă. Mai multe posturi și direcții vor fi înființate
Sursa foto: Hepta

Guvernul vrea să majoreze numărul maxim de posturi al Corpului de Control al prim-ministrului și să-i modifice structura organizatorică pentru că personalul este insuficient pentru volumul de muncă.

În prezent sunt 77 de posturi, iar această reorganizare va crea, în total, 92 de posturi, fără funcția de demnitar și posturile aferente cabinetului acestuia.

Principalele probleme identificate, care necesită reorganizarea Corpului de Control al premierului, menționate în proiectul de Hotărâre de Guvern sunt:

(a) subdimensionarea aparatului de lucru al CCPM raportat la necesitățile instituționale și la volumul de muncă;

(b) lipsa unei organizări eficiente conform principiului specializării, în funcție de activitățile specifice, desfășurate la nivelul CCPM;

(c) lipsa unei structuri la nivel de direcție generală care să potențeze profilul prinicipal, de control administrativ al CCPM;

(d) lipsa unei structuri care să asigure îndeplinirea funcției de coordonare metodologică, prevăzută în sarcina CCPM potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 87/2020;

(e) lipsa unei structuri care să asigure soluționarea petiţiilor;

(f) afectarea eficienței personalului din cadrul Direcției juridice și suport logistic din cauza imixtiunii și confuziei atribuțiilor profesionale juridice și administrative, care nu sunt compatibile între ele

Astfel, proiectul prevede următoarele schimbări în cadrul Corpului de Control al premierului:

(i) Înființarea, în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unei Direcții generale de control, condusă de un director general, în subordinea cărora să-și desfășoare activitatea două direcții de control (Direcția de control al ministerelor și Direcția de control al agențiilor guvernamentale), conduse fiecare de câte un director, ajutat de câte un director adjunct și două servicii (Serviciul de control al companiilor de stat și Serviciul de monitorizare și coordonare metodologică), conduse fiecare de câte un șef de serviciu;

(ii) Înființarea în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unei Direcții juridice și de petiții, condusă de un director, în subordinea căreia să-și desfășoare activitatea un Serviciu juridic și un Serviciu de petiții, ambele conduse de câte un șef de serviciu.

(iii) Înființarea, în subordinea directă a conducătorului CCPM, a unui Serviciu de suport administrativ și documente clasificate, condus de un șef de serviciu, în subordinea căruia să se regăsească un compartiment de secretariat și suport al personalului, un compartiment de suport logistic și IT, un compartiment de documente clasificate și analiza informațiilor și un compartiment de arhivă;

(iv) Menținerea cabinetului demnitarului din actuala structură cu același număr de posturi, în subordinea directă a conducătorului CCPM, cu desemnarea unui director de cabinet

În textul documentului se mai precizează că niciunul dintre angajații de acum nu va fi concediat.

„Mai mult decât atât, modificările preconizate nu vor avea impact asupra bugetului general consolidat, întrucât suplimentarea posturilor aferente CCPM se asigură prin redistribuirea unor posturi din numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.”, se precizează în nota de fundamentare.
 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close