Antena 3 CNN Actualitate De Ziua Internaţională a Astronomiei, bucureştenii au putut studia astrele în parcurile din Capitală

Bucureștenii care s-au plimbat duminică prin parcurile din capitală au avut posibilitatea de a admira astrele cu ajutorul unor telescoape care au fost montate în Grădina Cișmigiu, parcul Herăstrău și parcul Tineretului, în cadrul manifestărilor prilejuite de Ziua Internațională a Astronomiei.

de Magda Bucur    |    11 Mai 2008   •   21:57

Membrii asociațiilor de astronomie din București, tineri pasionați de această știință, au fost cei care i-au îndrumat pe curioși și au răspuns la întrebările oamenilor legate de astre și de studierea lor. Oamenii au stat la rând pentru a putea arunca o privire prin lunetă, observând astfel luna și soarele, în timpul zilei, pentru ca după căderea întunericului să poată observa și planetele vizibile din acel loc.

Tinerii reprezentanți ai Societății Astronomice Române de Meteori (S.A.R.M.), ai Astroclubului București(A.B.) și ai Asociației Astronomice Urania(A.A.U.) s-au ocupat de organizarea acestui eveniment, punând la dispoziția celor interesați propriile instrumente. Cele mai multe sunt construite chiar de către aceștia, pe baza cunoștiințelor acumulate în anii de studiu al astronoimiei.

În România singurul loc în care poți studia astronomia împreună cu niște oameni care au pregătirea necesară este în aceste asociații? a declarat Cătalin Alexandru Păduraru, student la Facultatea de Fizică și membru al S.A.R.M. Pasionat de astronomie de mai bine de șase ani, el construiește instrumentele cu care studiază apoi cerul, spunând că la ora actuală în București sunt numai două locuri de unde pot fi achiziționate telescoape. ?Prefer să folosesc un telescop construit de mine, pentru că atunci știu că nu există compromisuri, decât cele pe care sunt eu dispus să le fac. Cu instrumentele din comerț nu este acelați lucru? a mai adăugat acesta.

S.A.R.M. promovează astronomia și educația prin astronomie în România și colaborează cu instituții din peste 40 de țări (IMO, NASA, ONU, European Southern Obseravtory). Mambrii filialei S.A.R.M. se întâlnesc în fiecare vineri seara la ora 19.30, la Observatorul Astronomic ?Amiral Vasile Urseanu? .

Astroclubul București este primul club de astronomie înființat în capitală în urmă cu peste 40 de ani și se adresează tuturor pasionaților de astronomie, organizând cursuri în incinta Obseravorului Astronomic. Întâlnirile clubului au loc în ficare marți de la ora 20.00.

Asociația Astronomică Urania promovează educația prin astronomie în rândul tinerilor, beneficiind de un sediu și aparatură moderne, în incinta Palatului Național al Copiilor.

Sondaj CURS: Trei candidaţi despărţiţi de doar 4% la PMB