×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Descoperiți. Culisele succesului online al unor politicieni din România

01 Iun 2019   •   23:16
Descoperiți. Culisele succesului online al unor politicieni din România 16
Foto: Facebook/ Klaus Iohannis

Andreea Sava a prezentat în exclusivitate la ”Descoperiți” un amplu material privind manipulările din mediul online. Companii specializate, care colectează date pe rețelele de socializate, operează în România nestingherite.

Știri false, înscenări, identități false, manipularea emoțiilor cu mesaje răspândite printr-o rețea bine pusă la punct pe internet, totul pe baza datelor adunate pe Facebook prin intermediul unor aplicații cu scop de amuzament, teste de personalitate.

Și o țară din Europa de Est unde această organizație a operat cu mare succes și despre care, în cadrul scandalului Cambridge Analytica, au apărut multe indicii că ar fi România, inclusiv un contract dintre o firmă din Grupul SCL, legat de Cambridge Analytica, pentru promovarea mesajelor luptei anticorupție din România.

Un contract semnat pe 17 martie 2017, chiar în timpul protestelor legate de celebra ordonanță 13. Iar dacă scandalul Cambridge Analytica a produs val de anchete în țările menționate, în România nu s-a întâmplat absolut nimic, nici măcar după apariția acestui document aflat inclusiv pe site-ul Departamentului de Stat al SUA. 60.000 de dolari pentru o lună de promovare în online a luptei anticorupție din România de către o companie specializată în așa-numitele psyops, adică operațiuni psihologice, contract cu prelungire automată.

Este important de aflat dacă într-adevăr aceste operațiuni în online s-au desfășurat în România? State precum SUA și Marea Britanie, ale căror nume au apărut în scandalul Cambridge Analytica, au considerat că da, e important să afle dacă cineva încearcă să manipuleze emoțiile alegătorilor lor.

La noi nu a fost nimeni interesat deși, în multe dintre evenimentele importante din ultimii 5 ani, campaniile pe Facebook au jucat un rol extrem de important.

Nu o dată competitorii politici au acuzat răspândirea rapidă a unor știri pe care le acuzau că sunt false și că dezmințirile lor nu au avut aceeași acoperire.

Iar când cineva îți spune, de exemplu, că modificări la codul penal urmează să lase violatorii nepedepsiți, e absolut normal să te revolți, sau că victima unui viol va fi obligată să stea față în față cu agresorul.

În cazul televiziunilor PRO TV și Realitatea, CNA a amendat răspândirea acestei știri.

Internetul nu are niciun filtru, nicio regulă, nicio instituție de supraveghere și funcționează pe principiul: păi, uite câte persoane spun același lucru, doar nu sunt toți tâmpiți sau mincinoși…

La televizor, însă, te uiți și știi cine îți dă o informație. În online, ești sigur că știi pe cine crezi?


sati