Elev olimpic, despre decizia Ministerului Educaţiei de a anula olimpiadele: "Nu COVID-ul mi-a luat șansa, ci ministerul”

de Claudia Popovici    |    11 Noi 2020   •   22:01
Elev olimpic, despre decizia Ministerului Educaţiei de a anula olimpiadele: "Nu COVID-ul mi-a luat șansa, ci ministerul”

Mai multe asociaţii ale elevilor din ţară contestă decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a anula desfăşurarea olimpiadelor şcolare. Elevii consideră că aceste competiţii se pot susţine fără a încălca normele de siguranţă prin intermediul dispozitivelor din unităţile de învătământ.

În cursul săptămâni trecute, ministrul Educaţiei Monica Anisie a semnat un ordin cu privire la anularea olimpiadelor şcolare care urmau să se desfăşoare pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

În replică, Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM) şi Asociaţia Vâlceana a Elevilor (AVE) au contestat decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetarii de a anula desfăşurarea olimpiadelor şcolare.

"Semnalăm faptul că aceste competiţii se pot susţine într-un mod sigur, fără a încalca normele de siguranţă şi prin intermediul dispozitivelor din unităţile de învătământ”, au transmis reprezentanţii asociaţiilor elevilor.

Ei propun şi o soluţie pentru desfăşurarea olimpiadelor, aceea prin care "elevul să sustină probele în unitatea de învăţământ la care este şcolarizat, ori în localitatea de domiciliu", au transmis, miercuri, asociaţiile de elevi.

Ei au mai precizat că etapele internaţionale au fost organizate în contextul pandemiei încă din martie 2020 până la data prezentă, prin platforme digitale. Printre participanţi s-au numărat ţări vecine României (Republica Moldova, Serbia, Bulgaria şi Ucraina), precum şi alte ţări afectate de acest de pandemia cu coronavirus (Spania, Italia, SUA si China).

"Avand în vedere faptul că suntem printre singurele ţări care au luat măsuri de suspendare a acestor concursuri, solicităm ferm desfăşurarea olimpiadelor şcolare. De asemenea, amintim faptul că olimpiadele promovează excelenţa şcolara şi împing elevii să studieze suplimentar, adesea cedându-şi din timpul lor liber pentru studiu. Astfel, multor elevi români care doresc să se dedice, le sunt acordate anual premii recunoscute atât naţional, cât şi internaţional, precum şi burse de performanţă", au mai transmis semnatarii asociaţiilor.

Unul dintre semnatari este elev în clasa a XII-a la Colegiul National "Emil Racoviță" din Cluj-Napoca. Pentru el şi pentru alţi sute de olimpici, aceste competiţii sunt foarte importante.

"Pentru o olimpiadă se lucrează mult. Foarte mult. Din toată viața mea, cele mai productive perioade au fost cele de dinaintea olimpiadelor, perioade de care îmi amintesc cu drag, în care mă culcam la 10 obosit și la 5 dimineața mă apucam din nou de lucru. Și tot așa, pentru luni întregi chiar (zic așa pentru că sigur sunt care au lucrat mult mai mult decât mine)", a HotNews.ro Bogdan Teodorescu.

O educație sănătoasă funcționează doar dacă elevii sunt încurajați să își extindă limitele permanent

"Cum nu am posibilități financiare mari, m-aș fi orientat pe ceva cu burse. În situația mea sunt mulți olimpici români, și majoritatea încearcă să obțină burse, în condițiile în care costurile în USA pot ajunge la peste 51.000 de dolari pe an", a mai spus elevul olimpic

Olimpiada deschide noi oportunităţi de studiu la cele mai bune universităţi din lume

"Ca să se știe la ce îți deschide accesul olimpiada - prieteni buni de-ai mei studiază la MIT, Oxford, Cambridge, Harvard sau Stanford. La astfel de facultăți o medalie/ rezultat la o olimpiadă internațională cântărește foarte greu", a mai explicat Bogdan.

"Mi se ia șansa de a-mi împlini visul, de a-mi demonstra că pot. Nu COVID-ul mi-a luat șansa, ci ministerul"

"Trebuie doar dorință. În străinătate, dar și la noi, s-au dat examene online cu două camere (față, spate), microfon pornit permanent. Evident că nu e ca și experiența reală, dar măcar este ceva cu care putem merge înainte. Profesorii ne-au spus că asta e, anul 2020-2021 e pierdut", a mai spus tânărul.

Elevii de clasa a XI-a şi a XII-a sunt cei mai afectaţi de decizia Ministerului Educaţiei

“Unde lovește cel mai tare acum decizia Ministerului? În elevii de clasele a 11-a, pentru care un rezultat la olimpiadă putea să îi califice pentru cele mai mari facultăți din lume, cel puțin să îi ia în considerare.

În elevii de clasa a 12-a care mai vor să reușească pe ultima sută de metri, din ambiții personale, sau poate tot pentru o facultate. În clasa a 11-a mi s-a luat deja șansa de a participa, după trei ani de muncă, iar acum mi se ia șansa de a-mi împlini visul, de a-mi demonstra că pot, și de a termina liceul cu un rezultat care să-mi aducă mulțumire”, a spus Bogdan în postarea de pe Facebook.

Memoriu pentru ministrul Educaţiei semnat de elevi şi părinţi

Peste 500 de părinți și elevi au semnat un memoriu către ministrul Educației, prin care solicită să revină asupra deciziei și să fie găsită o soluție pentru organizarea olimpiadelor. În spijinul deciziei parinţii şi elevii vin şi cu o serie de propuneri.

 

 

 

x close