Firmele de telefonie vor trebui să-şi informeze mai bine clienţii despre serviciile pe care le oferă

13 Mai 2009   •   17:10
Firmele de telefonie vor trebui să-şi informeze mai bine clienţii despre serviciile pe care le oferă Companiile de telefonie, obligate sa-si informeze clientii concret

Operatorii de telefonie fixă şi mobilă au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, pentru ca utilizatorii să poată lua o decizie corectă şi adecvată nevoilor proprii, conform unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM),remis către Antena3.ro. Acţiunile de informare intră în vigoare pe 14 mai, conform unei decizii de anul acesta şi se referă la obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.

De mâine, toţi cei care vor intra în magazinele care oferă servicii de telefonie pe bază de abonament, vor putea citi pe un afiş expus în locuri uşor accesibile şi vizibile pentru public, care sunt drepturile lor de informare în calitate de utilizatori. De asemenea, ei vor fi informaţi cu privire la modalitatea de soluţionare a reclamaţiilor, care va fi detaliată într-un document înmânat la cerere sau la momentul încheierii contractului.

Personalul de vânzări al operatorilor trebuie să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puţin următoarele informaţii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, cu precizarea serviciile incluse: abonament lunar, cu numărul de minute sau creditul incluse, dacă este cazul, extra-opţiuni, conectare sau instalare, echipament terminal achiziţionat, după caz, cu toate taxele incluse.

Clienţii operatorilor de telefonie mobilă şi fixă mai trebuie să fie informaţi de către personalul de vânzări asupra tarifelor aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naţionale, tarifelor pentru apelurile efectuate în orele de vârf sau în afara orelor de vârf, cu indicarea intervalelor orare corespunzătoare şi asupra condiţiilor de utilizare a minutelor sau a creditului incluse. Durata minimă a contractului, precum şi condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile, dacă este cazul, vor mai trebui să fie prezentate utilizatorilor firmei respective.

Pe parcursul derulării contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita şi de a primi o factură detaliată, în care se vor regăsi informaţii referitoare cel puţin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuităţile sau reducerile de care abonatul a beneficiat, lista completă a apelurilor efectuate şi recepţionate şi durata acestora.

În cazul în care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioară de către abonat presupune plata unor penalităţi, operatorii vor trebui să îşi informeze abonaţii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expiră contractul şi data limită până la care abonatul poate cere să nu i se prelungească respectivul contract. Această informare trebuie transmisă abonatului cu minim 15 zile şi cu maxim 45 de zile înainte de expirarea contractului.

ANCOM va începe şi acţiuni de control în cadrul firmelor de telefonie, astfel încât să poată fi verificată respectarea legii prin care utilizatorii trebuie să primească informaţiile de care au nevoie, într-o formă accesibilă, după cum mai arată comunicatul Autorităţii.

Paula Safta, Antena3.ro


ExitPOLL
x close