Antena 3 CNN Actualitate Locale Certificatele de naştere, căsătorie, divorţ și deces se emit și în format digital, de acum, în județul Cluj. Cum se obțin actele

Certificatele de naştere, căsătorie, divorţ și deces se emit și în format digital, de acum, în județul Cluj. Cum se obțin actele

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 17:22 31 Mar 2025 Modificat la 17:22 31 Mar 2025
digitalizare documente
Actele de stare civilă se vor înregistra exclusiv în format digital, din 31 martie 2025. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Getty Images

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a transmis că, începând de luni, actele de stare civilă, mai exact certificatele de naştere, căsătorie, divorţ şi deces, sunt emise şi în format digital.

„Consiliul Judeţean Cluj informează persoanele interesate în legătură cu faptul că, începând cu data de 31 martie 2025, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă" (S.I.I.E.A.S.C.) devine operaţional la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces. (...)

Începând de luni, 31 martie 2025, înregistrarea acestor evenimente se va realiza exclusiv în format digital, informaţiile vor fi completate în format electronic de către ofiţerii de stare civilă, iar eliberarea certificatelor de stare civilă se va face în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular tipizat securizat de stare civilă”, se arată într-un comunicat transmis, luni, de CJ Cluj.

Potrivit sursei citate, în caz de forţă majoră (calamităţi naturale, dezastre, mobilizare la nivel naţional, etc) sau în cazul unor disfuncţionalităţi de ordin tehnic care fac imposibilă completarea în sistem informatic, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf urmând ca după încetarea uneia dintre situaţiile menţionate, acestea să fie completate informatic şi validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, a implementat proiectul 'Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă' (S.I.I.E.A.S.C.) în cadrul căreia au fost digitalizate 19.000 de volume de registre de stare civilă (naştere, căsătorie, deces) înregistrate în perioada 01.01.1921- 31.12.2020 cuprinzând 8 milioane de acte de stare civilă.

„Am o mare satisfacţie văzând că facem un nou pas în direcţia digitalizării şi simplificării serviciilor pe care le oferim clujenilor. Începând de azi locuitorii judeţului Cluj pot beneficia de certificate de naştere, căsătorie, divorţ şi deces în format digital”, a declarat, citat în comunicat, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close